Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu kan jeg ikke tie stille længere  (Læst 9528 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Nu kan jeg ikke tie stille længere
« Svar #45 Dato: 24 Juli , 2009, 23:03 »
Så har jeg misforstået din bemærkning om at den ikke er en decideret pryd for hønsegården, Gunni. Beklager....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

GKV

• Gæst
« Svar #46 Dato: 24 Juli , 2009, 23:23 »
Den bemærkning vedkender jeg mig bestemt, men den var nærmere ment, hvis man sammenligner deres udeende med mange af de meget flotte racer der jo findes rundt omkring.Jeg mente det bestemt ikke som, at jeg ikke kunne lide udseendet.

VH Gunni.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #47 Dato: 25 Juli , 2009, 01:15 »
 ;)Altså, Gunni, personligt er jeg mere til fjer i ansigtet end på fødderne ::). Det er godt at der er lidt for enhver smag.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #48 Dato: 25 Juli , 2009, 09:59 »
Jeg er mest vild med fjer bag øret  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #49 Dato: 25 Juli , 2009, 10:58 »
Jeg ved ikke lige, hvad disse sidste svar er udtryk for, men jeg kan lide de fleste racer, synes de hver især er smukke, enten de nu skotsternede, med eller uden hale, øretufter o.s.v. Noget af det yndigste og kæreste jeg nogensinde har ejet var en hvid Dværg Wyandotte høne(staves) opdrættet af John Mølgaard Kristensen, hvis dværghøns vi arvede da de sluttede.

Araucanerne er for mig en meget spændende race, at så halmmanden og hans børn mener, at Kaj da er meget flottere at silkerne ser underlige ud o.s.v. giver jo essensen af min bemærkning om ,at det ikke er dem man først lægger mærke til.

Favoritterne hos mig er dog de dush farver, med ikke for meget kam og det er lige sådan en race mit indlæg handler om.

VH Gunni.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #50 Dato: 25 Juli , 2009, 11:50 »
Nej nu må I stikke mig mine himmelblå ;D ;D Jeg har da ikke sagt nogen steder, at jeg ikke kan lide Araucanernes udseende, jeg er så glad for dem jeg har og håber, at jeg med tiden for skabt en pæn flok.Jeg har ingen intentioner om at forandre dem, det er ikke derfor jeg har købt de engelske.

Til gengæld har jeg sagt, at det nok ikke er en race der vil falde i alles smag, netop p.gr.a dens specielle udseende.

VH Gunni.
Det var lige netop dérfor, at jeg undrede mig over, hvem "løv" spurgte til. For der er jo ingen her, der har sagt noget om, at "mine høns er grimme."
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

GKV

• Gæst
« Svar #51 Dato: 25 Juli , 2009, 12:37 »
Tak Magnus fordi du læste det jeg skrev med de rigtige briller og ikke bare skimmede det hele.
Jeg er lidt træls over, at det tilsyneladende er blevet et udtryk for, at jeg ikke kan lide mine Araucanere at jeg har hentet disse dyr.Det er bestemt ikke tilfældet.

Derfor bliver det også mine sidste ord i denne debat.

Vender tilbage senere når der er lidt mere at se på de nye, men i en anden tråd.

VH Gunni.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 25 Juli , 2009, 17:43 »
Det er nu lidt ærgerligt, for jeg har sådan nydt debatten om avl - altså hvordan gør man i praksis og at høre om alle de forskellige muligheder (og holdninger). Det er jo interessant, uanset om vi taler om den ene eller den anden hønserace og hvad man i øvrigt synes om deres udseende.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #53 Dato: 25 Juli , 2009, 18:01 »
Nej sådan har jeg bestemt ikke læst Gunni svar, det eneste "negative" at hun foretrækker farver uden for meget farvelade, hvilket jeg jo iøvrigt er dybt modsætning til :D

Hvad man kan sige om araucanaen er, at Gunni nye kyllinger nok kommer til at ligne "almindelige" høns mere end en racetypisk araucana.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #54 Dato: 25 Juli , 2009, 19:15 »
Nej sådan har jeg bestemt ikke læst Gunni svar, det eneste "negative" at hun foretrækker farver uden for meget farvelade, hvilket jeg jo iøvrigt er dybt modsætning til :D

Hvad man kan sige om araucanaen er, at Gunni nye kyllinger nok kommer til at ligne "almindelige" høns mere end en racetypisk araucana.

Nu har araucanaen jo ikke eneret på tyrkisfarvet æg og om min mors nye høns bliver almindelige vil jeg nu ikke mene, i om med at de er de først her i landet, så almindelige bliver de nok aldrig.

Hvis det er "negativt" at syntes om noget bestemt, så se lidt på dette.......

"Og så må jeg sige, at jeg syntes at I opfører jer som nogle ........ og ikke voksne mennesker. Beklager, men jeg havde forventet anden opførelse fra jer."  ::)

Hilsen Viben

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #55 Dato: 25 Juli , 2009, 19:42 »
Nu ville det jo være rart at alle igen læste det der står, og ikke det man tror står mellem linjerne.
Gunni skriver ikke at hun ikke kan lide de sorte uden hale, bare fordi hun er superglad for sine lavendel med hale.
Jeg ville personligt være pavestolt af at være den der bragte en ny farvevarietet til landet, så øges jo mangfoldigheden, og hvem ved, en dag er det måske Gunni der har formået at lave en lavendel uden hale, hvis det er det hun vil fokuserer på, ellers kan andre jo tage kampen op.
Og der er heller ikke nogen der skriver et ord om at det er negativt at ligne en almindelig høne, det er jo stort set det vi alle har, og det er jo ganske vist, at når hønen har hale så ligner den en høne, og når den er lavendel så ligner den slet ikke noget vi kender her i landet, og det er vel egentlig det Johanne siger når hun sætter ordet almindelig i Kursiv.
Så hvis man kender begreberne og de sproglige varianter i tastaturet, så ser man også det, og får derfor den tiltænkte mening ud af teksten.

Og så vil jeg gerne tilføje, at her på stedet er vi vant til en ordentlig omgangstone, og ikke at blive beskyldt for at være nogle ........ , og så vil jeg lige sige at de ........ vi bliver sammenlignet med opfører sig her på forum eksemplarisk og meget meget fiornuftigt.
Jeg kan slet ikke se at man kan blive stødt, med mindre det er det man leder efter.
Jeg har nævnt det før, det betaler sig ikke at tage sig selv så højtideligt at man ikke kan læse det der står, vi er jo også alle forskelligt sprogligt begavet, og her er plads til alle

Jeg glæder mig vildt til at se flere billeder af de lavendelfarvede araucanaer, og til at se hvad Gunni kan få ud af dem  <E gerne mange billeder.
« Senest Redigeret: 25 Juli , 2009, 21:05 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 25 Juli , 2009, 20:59 »
@Lugovets;
Hvordan vingemærker man?
Klipper man i vingen, eller maler mønster med neglelak eller hvordan?

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #57 Dato: 25 Juli , 2009, 21:03 »
vingemærker er en slags klips med et mærke på der monteres på vingen, sådan lidt i stil med øremærker på får og geder mv.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #58 Dato: 25 Juli , 2009, 21:14 »
Viben jeg ved ikke om det er mig du synes ikke taler pænt, det håber jeg da ikke ???
Det jeg mente med Din mors nye kyllinger kommer til at se mere almindelige ud, er at de jo vil få hale og dermed ligne mere prototypen på en høne, for eksempel en sussex eller en easy brown.
Ligesom en margurit er prototypen på en blomst mere end en eller andet mærkeligt formet orkide. Det er såmænd alt hvad jeg mente. Jeg synes araucanaen er en sjælden blomst i hønseverdenen, både med og uden hale.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #59 Dato: 25 Juli , 2009, 23:59 »
Viben jeg ved ikke om det er mig du synes ikke taler pænt, det håber jeg da ikke ???
Det jeg mente med Din mors nye kyllinger kommer til at se mere almindelige ud, er at de jo vil få hale og dermed ligne mere prototypen på en høne, for eksempel en sussex eller en easy brown.
Ligesom en margurit er prototypen på en blomst mere end en eller andet mærkeligt formet orkide. Det er såmænd alt hvad jeg mente. Jeg synes araucanaen er en sjælden blomst i hønseverdenen, både med og uden hale.

Johanne, jeg skal ikke sidde og forsvare min mor, men hvis man gentagende gange bliver misforstået i det som man skriver og man hele tiden skal giver til genmæle, så bliver det hele lidt for ens, eller sagt på godt jysk, et skridt frem og to tilbage.

Det kan jo ikke være rigtigt at Margus som er den unge, godt kan læse hvad der står og ikke jer, vel

Og så vil jeg da håbe, selv om det nok aldrig bliver sådan, at det var det sidste sand, som er blevet smidt i denne sandkasse.

Mvh Viben ej sur, men skuffet  :-[