Det var en tilfældighed der fik mig gjort opmærksom på dette forum, jeg sad og kikkede på billeder af Mignonænder og så dukkede det op. Derved fik jeg bestilt mine længe ønskede Rouenællinger o.s.v.
Jeg blev jo også bekendt med, at der også var disse specielle høns som lagde blå æg, noget jeg har ønsket mig længe.
Nå men "snakken gik livligt herinde" om Araucanerens fortræffeligheder og særpræg også temperamentsmæssigt og man begyndte at tale om, at det kunne være sjovt med en klub.
Selvom jeg på det tidspunkt stadigvæk gik og ventede på de kyllinger jeg havde bestilt, tilkendegav jeg fra begyndelsen at den ville jeg godt være medlem af.
Mine brokkerier vil jeg ikke mere komme ind på, hvad angår tilgang til standarden, det bliver jo ikke anderledes, men jeg undrer mig såre over, hvad det var for en klub man ville have? Var det blot en hygge-kaffeklub for dem som allerede var indviet?
Nu har jeg mine fem dyr og jeg er kisteglad for dem.
Jeg synes ikke mere, der er en grund til at Araucanerforum skal være et lukket forum, for det betyder jo, at hvis kommende interessanter søger på racen kommer de til et forum der ikke umiddelbart er tilgængeligt.
Der er faktisk kun et par få, der gider skrive derinde bare de simpleste oplysninger om hvad de har, hvad de har planer om, hvilke ønsker de har ang, en evt. klub o.s.v. Altså der er vist slet ikke brug for en specialklub, så hvorfor bruge tid og kræfter på det.
Som tingene er lige her og nu kan jeg kun sige, at jeg ikke mere vil bruge min tid på at skrive indlæg, for selve avlen er der vist ikke mange der går så højt op i, er der noget der tyder på, men det er måske kun noget man drøfter internt?
Jeg går ud fra, at dette indlæg hurtigt bliver sat i det lukkede forum, (for ordet Araucana indgår jo) hvor ingen kan læse det, men det er måske også det der er meningen, når det kommer til stykket?
VH Gunni.