Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Special guest star !  (Læst 3962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Special guest star !
« Svar #30 Dato: 13 Juli , 2009, 14:21 »
Tusind tak, allesammen!  :D

Og tillykke, Henriette, med de små dværgkyllinger.  *p Øvøv med billeder, men det er rigtigt at det er lidt sværere end på facebook.

Den største forskel er, at på facebook kan man sætte billeder ind - uanset hvor meget de fylder, og på dff må et billede her i trådene højst fylde 528 kb.

Jeg døjede selv i starten og var ret misundelig på dem, der "bare kunne det der"

Så skrev jeg og spurgte, og en behjertet sjæl sendte mig denne adresse på et lille hjælpeprogram, som man bare kan downloade gratis.    http://www.resize2mail.com/

Jeg har det nu på mit "skrivebord", og hvis jeg ved, at jeg skal bruge et af mine billeder her på dff, starter jeg simpelt hen derfra.

Man skal ikke kunne en masse teknisk, man vælger bare sit billede i "gennemse" og derefter klikker man på om det skal formindskes med 25, 50 eller 75 %. Jeg gætter som regel - og hidtil er det gået fint. Når det skal gemmes skal du nedad - der er dit billede i kæmpeformat - og noget af det er dækket af en grå flade. Du skal så højreklikke på billedet (ikke i det grå felt) og der fremkommer "save as" eller "gem som"

Når det er gjort går du ud igen og ind i dff. Og så er det bare at klikke i "øvrige funktioner" som står uder det felt, du skriver i, og følge anvisningen

(jeg ved slet ikke om du gider min "lektion" - og hvis ikke, så bare spring over og bær over med mig!  :) En gammel leveregel siger faktisk, at man ikke skal gi gode råd med mindre man bliver spurgt - men jeg forestiller mig altså lige, at det er det her, du slås med)

Jeg håber du på et tidspunkt har lidt tid tilovers og springer ud i det. For vi vil altså ret meget gerne se dine 11 miniaturekyller

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #31 Dato: 13 Juli , 2009, 14:30 »
Kæmper videre, for I skal altså se de billeder!!! Har formindsket i paint m.m. men når jeg så vil sende, så skriver den at det har den allerede gjort??? Er ved at blive vanvittig over det, men i det mindste er det lykkedes mig at sætte et profilbillede på. Det er et som er taget med det indbyggede pc-kamera, så det vil den altså godt finde sig i... Som I kan se, hjælper min ældste søn sin tåbelige mor... ;) Nå, men i morges var det altså 7 ud af 8 æg der var klækket, så vi venter spændte for at se hvad der sker med det sidste. Men madam skruk vil helst ikke forstyrres, så vi tager den lidt med ro. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #32 Dato: 13 Juli , 2009, 14:31 »
Ta daaaa. Måske skal jeg bare prøve at svare på indlæg, og så ikke prøve på selv at oprette nye???  ;D
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #33 Dato: 13 Juli , 2009, 14:38 »
Hvor er den bare fin! Er de nogenlunde ens allesammen?

Og uanset hvad, så er det da lykkedes dig at få et billede ind   :D Herligt!

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #34 Dato: 13 Juli , 2009, 14:55 »
De ligner alle sammen hinanden.  Det skulle være danske dværglandhøns, men far Holger er nu flot maghoni-rødbrun på brystet og ikke sort, som det står han skal være i standarten. Nu vil jeg prøve at sætte et desværre lidt uskarpt billede ind med hele flokken... Jeg bliver jo helt opsat på at det skal lykkes.
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline bikealot

• Passiv bruger
  • R.I.P.
« Svar #35 Dato: 13 Juli , 2009, 14:58 »
Citér
Prale prale!

Hattrick!
Det var jo det jeg sagde... :D
 <M  *y *y *y

Og selvfølgelig også tillykke til Henriette, - både med kyller og billeder på forum  <D
« Senest Redigeret: 13 Juli , 2009, 15:00 Fra bikealot »
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #36 Dato: 13 Juli , 2009, 15:21 »
Hold da op, hvor er de søde, den i midten ser ud som om den har lange sorte øjenvipper  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #37 Dato: 13 Juli , 2009, 15:29 »
Jamen jeg havde også taget rugekassen ind i badeværelset fordi det regnede helt vildt her i nat. Så de fremmelige små har nok været i min sminkedåse ::)
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 13 Juli , 2009, 15:36 »
Ja dine er også søde, Henriette, men det var faktisk den af Susannes, jeg mente. Prøv at se på billedet af de tre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #39 Dato: 13 Juli , 2009, 15:47 »
Sorry. Det har du ret i, men den ligner faktisk mine meget i farvetegningen. Mon Holger har været på afveje ???
1 Dansk Landhøne. Stor.

Susanne

• Gæst
« Svar #40 Dato: 13 Juli , 2009, 17:06 »
MÅSKE har Holger været på afveje - du må ta' en snak med ham!  :D

Og du har ret, Marianne - lange yndige øjenvipper! Passer godt til det lysegule fuldskæg nedenunder  :D

Jeg synes iøvrigt, at den sorte adskiller sig væsentligt fra de to vildtfarvede - altså udover farven! Den er lidt mere klejn i det, og dens hoved virker mindre i forhold til kroppen end den tovildtfarvedes hoveder gør. Måske er det bare fordi den sorte bliver uden kindskæg eller...fordi sorte har anderledes fjerdragt i starten eller...?

Hvis du læser med, Lone, kan du jo lige redegøre for sandsynligheden for at der har været en silke-holger el. lign på afveje  :D

Offline Lone

• Bruger
« Svar #41 Dato: 13 Juli , 2009, 17:54 »
Nej, jeg mener bestem ikke, at Silke-Holger har forceret både elhegn, kyllingetråd eller fiskenet oven over hønsegården. Foruden dobbelt lukkemekanisme på alle låger.. Foruden X antal km. ;D
Kan du huske, om der stod 'S' eller 'V' på æggene? Flere af de sorte kyllinger har en lidt langsommere/tyndere dun/fjersætning, ørefjerene kan ses allerede efter få dage, de ligner ganske små pensler, der stikker skråt bagud fra ca. ørene.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Susanne

• Gæst
« Svar #42 Dato: 13 Juli , 2009, 18:27 »
Nej, jeg kan godt se, at sandsynligheden for udenomsægteskabelige affærer er ret lille her  :D

Jeg bemærkede ikke, at der stod noget på nogen af de tre æg. Havde godt set et S på nogen af dem, vi havde spist.

Det må være den lidt langsommere fjervoksning, der gør sig gældende. Og jeg vil skynde mig at kigge efter de gra pensler  :D

Tak for svaret, Lone

frida

• Gæst
« Svar #43 Dato: 16 Juli , 2009, 21:12 »
Tillykke med de tre små mirakler!
Jeg har altid troet at rugeæg, skulle behandles som.... ja, rådne æg <A, men fortællingen viser jo klart noget andet. Kulde kan jo bruges til at bevare mange ting. Tænker også på menneskers æg, og sædceller. De kan jo også køles ned, omend temperaturen der, vil være noget lavere :o.
Fantastisk fortælling *o. Tusind tak fordi vi blev delagtiggjort i den. Vil nu være lidt mere afslappet med håndteringen af egne æg.

Susanne

• Gæst
« Svar #44 Dato: 17 Juli , 2009, 00:15 »
Tak for de venlige ord, Frida!

Ja, jeg er også selv helt overrasket over, hvor finurlig naturen kan være. Og jeg synes på en måde, at de tre kyllinger er ekstra værdifulde. De har i den grad fortjent at komme til verden trods alle dårlige sandsynlighedsberegninger  :D