Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Special guest star !  (Læst 3989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Special guest star !
« Svar #15 Dato: 12 Juli , 2009, 20:00 »
Hehe! Lade hende være ? ? ? ?

Og vente to-tre dage ? ? ? ?

Visse ting er udenfor min viljes kontrol - og at løfte hønen for at se, hvordan det går er absolut en af dem  :D

Jeg havde ikke set, at der var et hul på vej i det tredie æg, Patricia - men ka' godt se på billedet, at det er der! Godt observeret - en detektiv værdigt!

Og vi er netop hjemkommet fra barnedåb og jeg løb fluks ned i hønsehuset og - løftede!

Der var et lidt større hul, men ingen kylling endnu. Måske er den svækket og ikke så livsduelig, men jeg håber selvfølgelig til det sidste  :D

-og vil nøjes med at løfte én gang mere idag - nemlig lige inden sengetid  ::)

(Tillykke Henriette - også spændende hos dig!)

Offline bikealot

• Passiv bruger
  • R.I.P.
« Svar #16 Dato: 12 Juli , 2009, 20:58 »
Citér
Hehe! Lade hende være ? ? ? ?

Og vente to-tre dage ? ? ? ?
Ha ha, det er noget de der er bange for at blive hakket af en hysterisk skruk har fundet på  ;D

Citér
Der var et lidt større hul, men ingen kylling endnu. Måske er den svækket og ikke så livsduelig, men jeg håber selvfølgelig til det sidste
Jeg tror du kan tage det helt roligt. Når hullet er blevet større, - som du siger - så skal den nok komme ud. Kan du ikke huske den efternøler jeg havde, hvor der først var bankelyde, så et hul - hvorefter fru skruk gik fra reden, to gange endda - med et iskoldt æg til følge  >:(
Den kom alligevel til verden, nøjagtig 2 døgn efter sine søskende og lever i bedste velgående. Faktisk lever alle mine kyllinger i bedste velgående, hvilket efterhånden giver nogle pladsproblemer, men det er jo en helt anden historie 8)
Jeg tror du har endnu en lille pippende duntot i morgen tidlig  *h
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Offline bikealot

• Passiv bruger
  • R.I.P.
« Svar #17 Dato: 12 Juli , 2009, 21:01 »
Jeg opdagede at nu er det nu hos min dværghøne. Skulle lige kigge.... ::) Hun er absolut ikke samarbejdsvillig, så jeg har kun kigget til æggene og lavet vandprøve 1 gang her for 3 dage siden, og det er når hun alligevel er af reden. Mine forældre kom i dag for at aflevere drengene efter en uges ferie, og så ville jeg lige tjekke. Nøj, hvor var madammen sur, men der var en fin tør kylling og 2 våde, og mere nåede jeg ikke at se. Hun ville absolut ikke flytte sig, og jeg fik også et par hak i hånden, så jeg må styre mig lidt et par dage endnu. :-\
Det er bare på med vanten (i bogstaveligste forstand) og evt. en langærmet trøje, - og så et fast tag om madammen og vupti, så er der frit udsyn til kyller  ;D
Jeg har erfaret, at hvis man sætter skrukken ned henne ved madskålen, så er hun som regel beskæftiget et stykke tid. I hvert fald lang tid nok til man kan nå at tage billeder og andre vigtige ting  <:
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Susanne

• Gæst
« Svar #18 Dato: 12 Juli , 2009, 21:09 »
Jo, Susanne - jeg kan godt huske din kylling-føljeton. Tak for, at du lige genopfriskede den for mig. Det hjalp på optimismen!  8)

Men hvor er det altså ulideligt at vente! Det stjæler både koncentration og nattesøvn (-og jeg er ellers en moden forstandig 54-årig kvinde med begge ben på jorden - hehe!)

Jeg ved heller ikke helt, hvor jeg skal få plads til alle mine individer til vinter - men som du skriver: "det er et helt andet problem"  :D Det er nemlig IKKE rationel planlægning, der præger mit fjerkræliv - snarere maveboblen og impulsbeslutninger  *p (og jeg elsker det!)

Offline Lone

• Bruger
« Svar #19 Dato: 12 Juli , 2009, 21:40 »
Hej Susanne
En ret utrolig beretning - som jeg først ser nu! Men sig mig lige, du må da have gået og vent de æg troligt i de 20 dage - eller stod de bare stille i køleskabet???
Lad nu være med at tænke på, hvad kunne have været i de 9 andre æg..  <B
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 12 Juli , 2009, 22:14 »
Lader mig klart også styre af maveboblen og impulsbeslutninger ......når den kolde tid nærmer sig vender det til maverumlen og for store udgifter til foder *gg*

Suppegryden er fantastisk middel mod pladsproblemer *gg*

Og så er der plads til endnu mere erhvervelse af alting til foråret.

Win win situation  ;)
« Senest Redigeret: 13 Juli , 2009, 11:03 Fra Søs Rose Markvardsen »
Med venlig hilsen Søs

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 12 Juli , 2009, 22:23 »
Lader mig klart også styre af maveboblen og impulsbeslutninger ......når den kolde tid nærmer sig vender det til maverumlen og for store udgifter til forder *gg*
Suppegryden er fantastisk middel mod pladsproblemer *gg*
Og så er der plads til endnu mere erhvervelse af alting til foråret.
Win win situation  ;)

Nemlig!! :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #22 Dato: 12 Juli , 2009, 22:29 »
Ja,ja, jeg ville bare ikke forstyrre skrukmadammen midt i klækkeriet, men jeg kan forstå at jeg (for at styre jeres nysgerrighed) ;D må ud i morgen og løfte mutter af reden og tælle kyllinger. Mente bare at det var mere civiliseret at lade hende selv præsentere afkommet, eller også er jeg bare helt vildt tålmodig i forhold til visse andre ;)
Fortsættelse følger i morgen...  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #23 Dato: 12 Juli , 2009, 22:32 »
Hej Lone  :)

Nej, jeg har ikke rørt æggene. De har stået i køleskabet på samme sted i samme stilling i alle tyve dage, og æggebakken er kun blevet rørt, når jeg har hentet derfra til spejlæg og blødkogte!

Jeg havde slet ikke tænkt, at de kunne bruges som rugeæg før min grå silke lagde sig skruk - og jeg begyndte at ransage min hjerne efter gode ideer.

Så måske har jeg her lavet et videnskabeligt forsøg? Og påvist, at al den venden og drejen er unødvendig? Og at selv ret gamle æg alligevel kan indholde kimen til livskraftige kyllinger?

Interessant!  ;D

(Nej, jeg kan godt regne ud, at det optimale må være friske æg - men det der med at vende har jeg aldrig brugt. Mon det sker i naturen? Altså mens der blir samlet til en redefuld?)

(Og Lone: Det er vist godtnok, at der kun var tre æg tilbage i bakken, for jeg ville ha taget alle dem, der var - og jeg har altså ikke plads til alle de dejlige hønsedyr. Hehe!)

Søs og Lisbeth Kristine: Ja, suppegryde og salg eller foræring ender også med at blive min udvej hvert efterår.  Det ved jeg bare ikke endnu :D

Har lige kigget for sidste gang idag - og hullets størrelse har ikke ændret sig. Krydser fingre for i morgen!

Og ja, Henriette: Du er en tålmodig sjæl, men det er vi andre ikke - så billeder i morgen, tak  :D

Susanne

• Gæst
« Svar #24 Dato: 13 Juli , 2009, 10:07 »
Prale prale!

Hattrick!

Tre velskabte araucanakyllinger - en sort og to vildtfarvede (som jeg har fået at vide af Lone, at farven hedder)

*p

Og heldigvis skal jeg være hjemme de kommende dage så jeg kan nyde alle tre duntotter  :D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 13 Juli , 2009, 10:09 »
Tillykke  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #26 Dato: 13 Juli , 2009, 10:23 »
Tillykke, Susanne

Det var jo dejligt at høre, og samtidig dejligt at høre, at selv æg der har stået i lang tid, og endda været i køleskab kan udruges.

Jeg har prøvet fra min egen køleskab, det går ikke, men den trænger også til udskiftning, kan ikke regulere temperaturen, og den fryser sodavandene foroven, så der er der sikkert for koldt til, at det kan lade sig gøre.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 13 Juli , 2009, 11:06 »
Susanne.......nøøøøøøøj ..nuttenuttenuttede !!!
Med venlig hilsen Søs

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #28 Dato: 13 Juli , 2009, 11:32 »
Så kan jeg være med på kyllingefronten. 7 ud af 8 æg er klækket med de mest yndige bittesmå dværgkyllinger.  *oMutter Skruk er rasende, men jeg har taget billeder af familieforøgelsen. Men, men, men. Jeg kan altså ikke finde ud af at sætte billeder ind her på forrum. Hvorfor skal det være så meget sværere end på facebook, hvor jeg har masser af billeder liggende??? (også af høns...) :-\
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lone

• Bruger
« Svar #29 Dato: 13 Juli , 2009, 13:49 »
Hold fast, det er godt gået! Stort tillykke! Og nu går jeg og spekulerer på al den teori om vending og jeg-skal-komme-efter-dig.
Er det virkelig overflødigt, at jeg går og vender potentielle rugeæg både morgen og aften?
Nå, pyt, hovedsagen var jo, at din skruk fik 3 ønskebørn, og måske var det hende, der bare gjorde et godt stykke arbejde og fik liv i æggene.
 <M <L
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)