Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: jeg får mine høns idag ....  (Læst 2238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: jeg får mine høns idag ....
« Svar #15 Dato: 09 Juli , 2009, 22:36 »
Hvor er jeg glad for at mine små teenage-kyller er nået godt frem, og at du synes de er fine. Det gjorde helt ondt at sælge dem, men bedre end suppegryden, helt klart!!! tusind tak til Peter der kørte, og hvor glæder jeg mig over at de stadig vil håndfodres *h Mine babyer ser ud til at være kommet et rigtig godt sted hen.
Jeg ser rigtig meget frem til at høre og se mere til dem her på forum. Stort at der er flere der er vilde med Barneveldrere.
Nu må jeg snart se at få lært selv at lægge billeder ind, så vi kan sammenligne bestandene.
Knus og held og lykke med kyllerne.
Knus fra Henriette
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 Juli , 2009, 22:43 »
Mon ikke Henriette skal have æren! Det kan vel ikke gøre på en dag. Det der forstyrede mest i Henriettes hønsegård, var tilstedeværelsen af, min lillebror og mig. Senere vænnede de sig til synet af mig, og så kunne vi tale sammen.

Peter, så var det DERFOR de var så nemme og rolige? ;)

[/quote]
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 10 Juli , 2009, 08:11 »
JA Susanne, forum er et godt sted, her slipper man for de overbærende blikke, som nogen i omgivelserne (familie, venner, naboer og kolleger) af og til sender, når man med glæde i stemmen beretter om de mange små daglige glæder i hønsehuset
 *o *o *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Lena

• Gæst
« Svar #18 Dato: 10 Juli , 2009, 10:12 »
UPDATE! - Så er der gået en nat og jeg var ude i går aftes for at se om alle bokker var på plads og havde fundet sig en plads.

OG NÆ MEN SE....- mine små fine nye børn havde sat sig på pinden nok så nydeligt som perler på snor, ØVERST oppe, ved siden af de MONSTERSTORE voksne Australorpser.
Ungdomsklubben på 7 havde fundet sammen på toppen af redekasserne som de plejer og børnehaven på 8 var samlet i deres favorithjørne på gulvet. 
Alle mine kyllinger er startet ud på den måde, før de som voksne selv finder en plads på pindene.  Sært  <A

Her til morgen var det tid til kaffe og morgenguf til børnis og der var mere en almindelig jubel og gensynsglæde over at der var et menneske med MAD!  <L    *o
Henriettes 5-bande har fundet sig godt til rette med mine 8 børnehaver som de størrelsesmæssigt passer godt med.  De er godt igang med at etablere rækkefølgen i indflydelse hér.  ;D ;D

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #19 Dato: 10 Juli , 2009, 11:30 »
Dejligt at barne-børnene har fundet sig godt til rette. Jeg har lige været ude og lave vandprøve på mine dværghønseæg. Mutter har ruget i 19-20 dage, så jeg måtte lige se om der var liv. Har aldrig prøvet det før, så det var spændende. Var ved at tro at det hele var fup og fidus, for de første 8 æg flød fint allesammen, men det 9. og sidste gik til bunds. Prøvede at slå det ud, og der var en lille død kylling i det. Den er sikkert død for over en uge siden, så det virkede altså. Nu må jeg så bare prøve at være tålmodig et par dage mere.... ::)
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 10 Juli , 2009, 11:36 »
Jeg ville nu en anden gang vente med at slå ægget ud, for der kan sagtens være en levende kylling i selvom det går til bunds og selvom det ikke hopper. Nu var kyllingen død, så ingen skade sket, men jeg ville vente til rugetiden var overskredet med ca to døgn, hvis jeg havde den slags æg.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #21 Dato: 10 Juli , 2009, 13:39 »
Det har du nok ret i. Det var jo så heldigt at jeg ikke gjorde nogen skade. Jeg har heller ikke lyst æggene, men jeg vidste jo at Holger kan det der med damerne, så jeg regnede med en god befrugtningsprocent. Så må jeg jo bare vente og se om de kommer ud af æggene. Glæder mig så meget til at se hvor små sådan nogle dværgkyllinger egentligt er... :)
1 Dansk Landhøne. Stor.

Lena

• Gæst
« Svar #22 Dato: 10 Juli , 2009, 13:51 »
 ;D  den var go' , den dér med barne-børnene!  ;)

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #23 Dato: 10 Juli , 2009, 14:01 »
Vi blev også enige om at hvis de blev ved med at vokse så hurtigt, så blev de til voksen-veldere i stedet for barneveldere... ;D
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #24 Dato: 10 Juli , 2009, 14:38 »
Jeg glemte lige at skrive, at de tilbageværende kyller har tilgivet mig vores fangsttogt i hønsegården... Madglade dyr er bare nemmere til at tilgive deres ejere. De kommer glade hen og spiser af hånden igen, så jeg tror på den der med at hønsehukommelser kan ligge på et meget lille sted. ;)
1 Dansk Landhøne. Stor.