Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny "Hønsetosse" på banen ;)  (Læst 1301 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dennis

• Passiv bruger
Ny "Hønsetosse" på banen ;)
« Dato: 07 Juli , 2009, 14:31 »

Hej til jer alle. Super side skal der lige siges :)

Min dame og jeg står og skal flytte i sommerhus, og har sat mig for at få lidt hygge i haven, så har lagt veto for 4 stk høner. Men er lidt tilbageholden pga. det er et sommerhusområde.

Har læst mig selv tyndslidt, i regler og pladder. Det er lovligt at holde op til 30 dyr på adressen. 2.5 - 3 m fra skæl osv.
Men tvivlen kommer mig til hovedet, når det ikke er lovligt at være bosiddende på adressen hele vinteren.. Er der nogle som bor i sådanne omgivelser og hvad er jeres erfaringer om dette ?
Jeg kunne selvfølgelig bare ringe til kommunen, meen igen....

Mvh. Dennis

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny "Hønsetosse" på banen ;)
« Svar #1 Dato: 07 Juli , 2009, 14:49 »
Velkommen på forum, Dennis, og du har fuldstændig ret, det er et super sted  :D Især fordi, der er så mange fantastiske medlemmer.
Du kunne jo kontakte teknisk forvaltning i kommunen og høre om reglerne. De vil garanteret foreslå, at du taler med naboerne; sjovt nok er der ingen der foreslår det, hvis man vil anskaffe en hund, f.eks. en kamphund *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Juli , 2009, 17:44 »
Hehe ja der er nok intet andet for. Jeg tager i hvert fald nabo delen til mig, så må vi håbe på det bedste. Kan få damen til at bage lidt hønse håbs gaver :)

Skal ikke lave noget overdrevet byggeri så holder mig inden for grænsen, så jeg slipper for problemer senere hen.
Mon ikke det hele går så.. :)

Mvh D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2009, 18:00 »
Velkommen til og så får du lige sådan et par med på vejen for dit projekt... *k *k *k *k

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2009, 18:54 »
Velokmmen til og held og lykke med projektet. *k 
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2009, 21:26 »
Hej Dennis.

4 høner kan du sagtens have på en sommerhusgrund, men de 30 er nok i overkanten...
Jeg bor selv i Gribskov kommune, lige op af en sommerhus udstykning og kender flere der holder høns, Jannick (Borgmesteren) er ikke så sart i den retning, men det med at bo fast i sommerhuset kan godt blive et problem, der er han ved at finde grovfilen frem  :-\

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Juli , 2009, 16:51 »
Smiler nu er de 30 høns som nævnt kun sagt for at påtale lovgivningen i denne kommune. Men reglerne er meget kringlet. Syntes ikke, at finde direkte regler for sommerhushold i denne kommune. Men tror det er gældende for alle boligtyper. Tror det ville være lige i overkanten at holde 30 høns til 2 personer :) Nu når vores hønsehold kun skal være for hygge og nydelse.

Min erfaring er at folk som bor ulovligt i sommerhuse ikke bliver drevet ud. Se det i øjnene, der er ikke nok boliger til alle i dk. Unge mennesker har ikke en chance til boligkøb uden at ha guldskeen i Ryven fra start. :) Men men. Hvis mit hønsehold giver grund til klager og bekymring er vi self, i fare Zonen :)
Os derfor jeg lader en hane være udestående i min fremtidige hønseflok. Måske hvis jeg kommer til enighed med evt. naboer, så kan det komme på tale... Den tid den glæde. Men ser helst at at man ikke gør sig alt for bemærket. Men igen de folk som sku klage om vinteren er jo ikke selv skide godt stillet hvis de endelig skulle det.

Skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i et Drivhus / sommerhus :) omg

D
« Senest Redigeret: 08 Juli , 2009, 17:03 Fra Xkimo »

Lena

• Gæst
« Svar #7 Dato: 10 Juli , 2009, 10:20 »
Jeg tror heller ikke at du skal være bekymret for dem der bor der selv om vinteren, men alle krakilerne der IKKE bor der om vinteren og retlinet holder sig til regler og love, og som derfor ser det som en hellig pligt at gøre livet surt for "lovbrydere".  Jeg har aldrig selv boet på den måde, men har altid misundt dem der kunne og gjorde det uden problemer.  Held og lykke med hyggen.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 10 Juli , 2009, 10:29 »
Det kan jo være svært at vurdere, hvem der retmæssigt bor i et sommerhusområde, for der er jo nogle regler om at hvis man har ejet huset et vist antal år, må man gerne bo der helårligt.
Lige hvordan reglerne er kender jeg ikke til, for det er ikke aktuelt for os, men jeg har en veninde, der bor i et sommerhus og i deres område er der mange, der også lovligt bor der.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 Juli , 2009, 12:15 »

Tror bare at vi tager chancen. Og sørger for at få et godt naboskab som nævnt tidligere.
Selvom det ikke er alle som er interreseret i dette, som andre her på fora har erfaret, så er det jo ikke værre end at man kan finde en løsning på problemet, forhåbenlig :)

Nå men vi krydser fingre for at det hele går som det skal, jeg har jo lokket damen med tanken om at vore høns skal være håndtamme. Det har da overbevist hende at det nok ikke er sådan en dårlig ide :) Så foruden det, så hun vil have en fransk bulldog "efter min veto for høns" det er vi så ikke enige om. :P
Ser nu hellere at man får sig en ordenlig race, som ikke er avlet til fuldstændig ødelæggelse. Men men den tid den sorg.

Hvorfor er det egentlig at alle kvinder vil have en "taske" hund i dag? Jeg har det med at give de kendte skylden :)

Mvh Dennis

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 Juli , 2009, 15:10 »
Nix, rigtige kvinder har ordentlige hunde med fødder de kan gå på ;D

Personligt synes jeg ikke hunde under 40 kg. rigtig tæller, men der er faktisk vældig krudt i chihuahuaer, hvis de får lov, så det er ikke størrelsen!
Syn's du skal holde fast i den med, at duvil ha' en sund hund, der kan trække vejret - det er også billigere i dyrlægeregninger!

Hva' slags høns ender I med?

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 Juli , 2009, 17:44 »
Jeg er faldet lidt for Jersy kæmper, men vil gerne se dem, og evt. andre racer før jeg bestemmer mig.
Men det skal være store flotte høns, og valget falder på store racer grundet, de ikke kan flyve, og er mindre "aktive" ..

Personligt er jeg også til hunde som vejer lidt mere end et par kilo hehe. Alt hva jeg har forslået bliver sjovt nok afvist.
 ::)

Lena

• Gæst
« Svar #12 Dato: 13 Juli , 2009, 16:06 »
 ;D ;D sjovt hvis I fik en høns der var større end hunden!

Offline Dennis

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 13 Juli , 2009, 16:15 »
Haha ja stakkels hund.
Nej det er blevet til en rottweiler tæve. Den skal vi hente til den 1 så det ser vi frem til begge 2 :)
Jeg fik da snakket hende lidt til fornuft.
Forklarede, en mops ikke ligefrem forhindre en indbrudstyv i at stjæle hendes tasker og sko. Og vigtigst af alt mine computere :):)
Så vi blev til sidst enige om at en lille taskehund nok ikke var den bedste ide.