Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til hønsehus  (Læst 7521 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hjælp til hønsehus
« Dato: 06 Juli , 2009, 16:09 »
Jeg har fået en ganske god ide, synes jeg selv, til et hønsehus til 3 stammer. Jeg har tegnet en kladde i paint og uploadet filen her til, men jeg kan ikke finde ud af at lægge den ind i et indlæg. Nå nuvel, jeg vil gerne vide hvor meget husplads 5-6 store høns(brahma, orpington, sussex) har brug for i samt hvor meget højde de skal have. Jeg har besluttet at det ikke gøre noget at jeg ikke kan gå ind i hønsehuset men må gøre det rent udefra, så huset skal stå på stolper. Er der evt. en der gider hjælpe mig med at ligge mine tegninger ind?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp til hønsehus
« Svar #1 Dato: 07 Juli , 2009, 07:37 »
Du kan lægge dokumentet ind på samme måde, som du gør med fotos. Altså under det felt du skriver din meddelelse i klikker du på "Øvrige funktioner", så ud for vedhæft vælger du "Gennemse" og finder dit dokument, og når du har det, klikker du bare på "Besked" ligesom du plejer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 07 Juli , 2009, 12:24 »
Hvis du har tegnet den i paint, så er der en risiko for at den er kæmpestor og du derfor ikke kan vedlægge den. Du får så en fejlmeddelelse om at den er for stor..Hvis det er, så send den til mig, så skal jeg formindske den
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2009, 12:22 »
Ah sådan her måske ;D

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2009, 12:30 »
Fedt! Det virkede.

Som sagt har jeg brug for hjælp til nogle mål, specielt til hønsehuset som jeg regner med skal stå på ben så højt at man nemt kan køre en trillebør ind under og gøre rent. Og samtidigt ikke er alt for højt til tunge høns.

Så hvis nogen af jer kan give mig en ide om
Hvor meget plads skal hver enkelt gruppe have?
Hvor store skal redekasserne(dobbelt) være?

På tegningen jeg har vedlagt kan man se hvordan jeg har tænkt det indvendigt men der er selvfølgelig ingen mål på og det er ikke i målestok

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #5 Dato: 18 Juli , 2009, 12:03 »
Nu er jeg på inspirations runde vedr hjemmebyggede hønsehuse. Har du også 3 forskellinge indhegninger? For ellers er det vel ikk noget formål med at have 3 stammer og 3 rum i huset?!?!  ???
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 Juli , 2009, 12:13 »
Jeg vil foreslå at du bygger rederne uden på huset, så tager de ikke så meget plads inden i, så skal indgangen bare være indefra ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 Juli , 2009, 16:17 »
Hej Johanne.
Mange mål afhænger af hvilke materialer du har til rådighed : er alt nyt , er alt genbrug , er det en blanding af nyt og genbrug ?
Hvilken tråd vil du bruge ? Monterer du tråden i lodrette eller vandrette baner ?
På galleriet kan du se mange hævede huse - en god hønsetrappe løser mange højde problemer  :)

God arbejdslyst

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

frida

• Gæst
« Svar #8 Dato: 18 Juli , 2009, 17:25 »
Hej.
Jeg har ikke den store forstand på indretning osv. ::), men mine høns er rigtig gode til at se overvældende glade ud for det jeg bygger ;D. Mht. at hæve hønsehus er det en super ide *o. Både fordi det er let at holde tørt, hønsene elsker at ligge under det når vejret er varmt, eller der regner !k. Derudover er det rigtig nemt at holde øje med om man får besøg af skadedyr (f.eks. rotter og mus) <B. I huset er der heller ikke fugt osv, ifht. hvis det er bygget på jorden. Mht. til med at komme derind for store tunge racer, så kan, som skrevet før, en stige/trappe gøre underværker.
Held og lykke med byggeriet!