Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: AV min stolthed !  (Læst 1058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
AV min stolthed !
« Dato: 06 Juli , 2009, 15:24 »
Ja han har lidt ondt i fjerene pt den kære Gokke ..... men slap med en såret stolthed.
Der er ikke gravet ved hegnet nogle steder så mistænker en ræveunge for at ha´ møflet sig gennem hegnet. Den skal nu nok lige øve sig lidt før den giver sig i kast med så stor en hane. Men sikke en bunke fjer ...de er ud over det hele.
Han er lidt tottet på ryggen ...men ellers ingen skader ... ja bortset fra dem på egoet  ;)

Med venlig hilsen Søs

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: AV min stolthed !
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2009, 15:48 »
Han er da for sejg. Respeeekt

Har du fået arrangeret en stafet fra sdr jylland med alt det du mangler, til på lørdag ????       ;)

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2009, 15:52 »
*gg* ..Jeg har vist ingen projekter ude at svæve lige pt  :D
men det kan jo hurtigt komme  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2009, 19:20 »
 *t  til Gokke og også <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2009, 00:10 »
Kan også være en voksen ræv der forcerer hegnet, hvis det ikke er højt nok. Jeg har en dam med hegn om. Højden var indtil for nyligt 1,10 m, men det var ikke nok til at holde ræven udenfor. Jeg mistede både gæs og ænder. Jeg så faktisk ræven indenfor hegnet flere gange, idet gasen slog alarm når der var fare på færde. Og der var ikke huller nogen steder, den kunne slippe ind/ud af. I foråret hævede jeg højden på hegnet med yderliger 60 cm og siden har der ikke været 'røre i andedammen' om man så må sige.
Jeg læste et sted at ræve er i stand til at forcere hegn på op til 2 m i højden. Det er 'mine' ræve så tilsyneladende, heldigvis, ikke i stand til. Det skal dog også tilføjes at der er masser af vegetation rundt om det meste af dammen, hvilket måske forhindrer et ordentligt tilløb en smule.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2009, 00:26 »
Hvis det havde været en voksen ræv vil jeg tro min hane VAR væk .....og at der ikke ville ligge så mange fjer ..heller ikke efter den høne der blev taget. Vores ræv plejer at gøre det med stil ...nul grisseri *ss*
Derfor min teori om unge tumlere.
Med venlig hilsen Søs

Lena

• Gæst
« Svar #6 Dato: 07 Juli , 2009, 10:15 »
Det er også lige tiden for ræveunger. De der klodsede teenagere der farer rundt i kådhed og blodrus har mange gange været på besøg hos mig.  Noget helt andet med deres driftige mor.  Om hun kommer igennem vildthegnet eller hopper over er stadig lidt en gåde, men et sted har jeg da fundet sorte fjer som om den har trukket hønen igennem hegnet.

Men juli er ihvert tilfælde den måned hvor hønsene ikke helst skal ud på deres store areal i hverdagene hvor man ikke er hjemme, for store rævehvalpe der er hylet ud af reden er sultne og ligeglade med ræves normale "arbejdstider". De kan komme nærmest hele døgnet her.
I de tidlige forår løb jeg ud med vores gravhund kl. 03:00 om natten, da jeg vågnede ved spektakel i hønsehuset.  Jeg store ærkefjols havde glemt og lukke. I fuldt firspring og med hundeglam fandt jeg 2 høns længere inde på marken og hunden fandt tilsidst indgangen hvor ræven kom ind.  Desværre bor den inde hos naboen og dem taler vi ikke med. De er sure over vi ville have skov. :-\