Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye beboere  (Læst 6744 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Nye beboere
« Dato: 05 Juli , 2009, 20:07 »
Sikken dejlig følelse at man kan gå ind under det underemne der hedder Svømmefugle når man nu vil fortælle at der er kommet nye beboere på gården  ;D
Nemlig nemlig - jeg har endelig fået rouenænder. De er små og nuttede og buttede og dejlige. De er helt nye - klækkede først i går.
Billeder følger senere.

Hvis der er nogle der mangler rouenænder så kan i skrive til mig og få nummeret til manden jeg har købt dem af, han bor i midtjylland.

!s
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Nye beboere
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2009, 19:33 »
Tillykke, Lisbeth Kristine, det er vel nok dejligt for dig.   <I  Glæder mig til billeder.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2009, 22:03 »
Skønt - endnu en andeejer!! Dem bliver du glad for, de er skønt og hyggeligt selskab, sådan nogle ænder.

Tillykke med dem.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2009, 07:28 »
Tillykke med de små
 !j  !j  !j  !j  !j
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Nye beboere - nu med billeder
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2009, 22:15 »
Her kommer billeder af de små vidundere.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2009, 22:17 »
Juble, juble!! Hvor er de dog dejlige!! Du vil - ligesom jeg - gøre store øjne over hvor hurtigt de vokser (og hvor meget de æder!). Prøv at tage et billede hver uge, og du vil forbløffes!

Tillykke med dem, og held og lykke.
Mvh Marianne

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Juli , 2009, 17:23 »
Ih ja jeg er allerede forbløffet. De er vokset en del allerede. De er nu flyttet ud af kælderen (kuvøsen) og bor nu i stalden (kravlegården). De har fået en balje vand, og iiih hvor de nyder det. De dykker helt ned og piler rundt i vandet og sjasker alle vegne. Det er SKØØØNT at se på - man bliver helt glad!
Plus at nu klækker kyllingene, og der er kommet 21 ud af 29. Det går bare godt på småbørnsfronten lige nu. (Jeg mærker også min egen baby sparke nu) Det er så skønt så skønt ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Juli , 2009, 18:26 »
Det er da en herlig masse liv, der er hjemme hos jer. Er det ikke lige til at blive høj af?

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 Juli , 2009, 19:37 »
Det kan da ikke være bedre, Lisbeth Kristine.  Babyspark er mirakler, ikke?  *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

GKV

• Gæst
« Svar #9 Dato: 10 Juli , 2009, 19:44 »
Ja sikken da en masse liv og glade dage.Tillykke med det alt sammen. *p

Vi har jo også Rouenællinger som meget hurtigt blev døbt om til Rouenprutlinger ;D, for de er altså nogen små svin sådan nogle. Jeg ved ikke om du er blevet advaret om ikke at fodre dem for hårdt, ellers gør jeg det her, for de kan let blive for tunge til benene. Brug evt. nogle kaninpiller blandet op i startfoderet for der er knald på tilvæksten.

En helt anden ting er, at når nu de begynder at grisse for alvor med vandet, (hvis det er indendørs) så er træpiller simpelthen eminente til at suge al fugtigheden op, (deres klatter er også temmelig våde)  og de kan snildt gå i haven, hvor de let omsættes. og så er det så nemt, at have med at gøre modsat spåner eller halm.

VH Gunni.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 Juli , 2009, 13:10 »
Jo det var en skøn skøn dag....i dag har været en lortedag (undskyld sproget). 6 af mine ællinger er druknet!! Øv øv øv!!! De havde en lille balje med vand og da de fik vandet i går hoppede de ned i vandet og ud af vandet uden problemer. De dykkede og svømmede som gale, de var bare så søde. Men i morges lå der 6 i vandet og var druknet. Jeg ved godt det kan lade sig gøre at de drukner sådan nogle små nogle hvis de får for meget vand. Men der var ikke meget vand i baljen og de lå nærmest i lag. De må jo have kunnet træde op på hinanden for at komme ud af vandet. Men de lå i lag i vandet og var døde.....øv øv øv!!!
Men heldigvis er der 3 ællinger tilbage, så lidt glæde er der endnu.
Men ih hvor er jeg sur på mig selv.
Venlig Hilsen
Lisbeth

GKV

• Gæst
« Svar #11 Dato: 11 Juli , 2009, 17:30 »
Det var dog trist læsning, sikken en morgen at stå op til!!!

VH Gunni.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #12 Dato: 11 Juli , 2009, 18:49 »
 :(Ja det er da en af de lærerige oplevelser, man godt kan være foruden. Vi har prøvet det med en enkelt ælling, der åbenbart ikke kunne finde ud af at bruge den "landgangsbro", vi havde sat i deres badekar. Alle andre var kommet op - men én var druknet. Det er altid så trist. Føler med dig!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand