Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger under orpington  (Læst 4236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Kyllinger under orpington
« Dato: 04 Juli , 2009, 11:23 »
Jeg skal på tirsdag hente daggamle hvide orpington kyllinger til min store orpington skrukhøne..jeg havde planer om ca. 16 kyllinger men er nu kommet i tanke om at hun måske kan passe helt op til 20 kyllinger..og i denne varme går det vel ikke noget at de ikke allesammen kan ligge lige under hende hele tiden..Hvor mange kyllinger tror I hun kan passe?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger under orpington
« Svar #1 Dato: 04 Juli , 2009, 14:45 »
Ingen problemer, jeg har stoppet 25 kyllinger ind under en Orpington, det er 2 uger siden, og den ta'r sig af dem alle sammen, de har dog et en kattebakke, (toilet) de er i om natten.
Hilsen
Peter

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Juli , 2009, 14:51 »
Peter, sikken et sødt billede af mor og masser af børn.  Det er en god høne  :-*
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Juli , 2009, 23:37 »
Jeg har også flere gange "stoppet" 25 kyllinger under store Orpington og store Kochin. Det har aldrig givet problemer. Det er dog kun om sommeren at jeg vil anbefale dette (som du også selv er inde på).

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Juli , 2009, 00:21 »
Og så skal det naturligvis helst passe nogenlunde med at hun selv får kyllinger.

Mvh     Jørgen

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Juli , 2009, 09:54 »
Hun har lagt på reden i ca. 14 dage..så jeg håber det er længe nok, til at hun tror det er hendes egen "børn" der klækker..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 06 Juli , 2009, 00:58 »
Jeg har ikke prøvet at sætte kyllinger under en høne, der bare skrukker, men det skal da nok lykkes.
Jeg tror ikke, jeg ville sætte alle kyllinger under hende lige med det samme, ville nok dele det op i et par omgange, således at hun evt. får først nogle, kyllinger, til nattetide, og resten et døgn senere, men vil da gerne høre, om der er nogen der har erfaringer her.

Vi snakker ikke om en høne der ruger på æg, som er klækket, men om en høne, der har ligger evt. på snydeæg.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Lena

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06 Juli , 2009, 14:29 »
Erfaringer og erfaringer herfra.....- jeg blev træt af tunge orpingTONS damer der jokkede sine æg i stykker.  Enkelte kyllinger bliver også til bogmærker her.  Så jeg købte en rugemaskine og smed børnene under damen uden tanke på dit eller dat kunne lade sig gøre eller hvordan høns nu tænker eller ....ikke?!   ;D
Da pipbørn var klar havde ny madam såmænd ikke ligget længere end ca. 1 uge, og jeg tror at pipperiet var det der ligesom fik hende til at forlade reden efter 2 dage, uden flade børn heldigvis og en hel børnehave i hælene. Ligeom hun ville have gjort det hvis det havde været normal klækning. Venter på de sidste kommer ud af ægget,agtigt! !a
Jeg har prøvet at smide kyller ind under austrolops, men det gælder ikke i den her forbindelse fordi hun lå hele perioden og kunne jo ikke tælle at det stemte med æg og kyllinger.