Tak for flere hilsner og gode råd

Jeg har godt hørt, at man skal passe på med at fodre dem alt for fede. Men papaya feder vel ikke så meget *gg*

De var ellers på eventyr i går, de stakkels Damer: jeg var i sommerhus med en veninde, så min mand var overladt hvervet at sørge for vand og hyggebidder, indtil jeg kom hjem om aftenen. Om Damerne bare var meget tørstige på den varme dag, om de havde badet for heftigt i deres vandskål, eller om de måske var kommet til at tippe den, ved jeg ikke. I hvert fald blev min mand modtaget af naboerne, da han kom hjem fra aftentur med hunden: Damerne var vandret op ad den lille grusvej bag ved buret! Naboerne (som i øvrigt er dem, vi har arvet hønsegården fra) fangede dem alle 4 ind og opdagede, at de ikke havde spor vand. Så de kloge Damer havde antagelig maset sig ud der, hvor den nederste krog ikke helt kan sættes på, og havde begivet sig på jagt efter vand.
Naboerne fyldte vand i og barrikaderede - og manden lærte, at det ikke er nok at kigge til dem en gang i løbet af morgenen...
Nu skal der holdes lidt øje med vandskålen, om den kan stilles bedre, så det i hvert fald ikke er, fordi den tipper. De skulle jo nødig dø af dehydrering, og det kan sikkert let ske på så varme dage, selv om der er meget skygge i gården.