D. 17/6 fik af min mand mit livs første høns - 4 stk. temmelig ukendt race (men de kommer fra en "æg-fabrik", så jeg tror, det er Isa Brown?), under ét kaldet Damerne!
Jeg havde aldrig troet, jeg skulle have høns, for jeg er faktisk bange for alt, hvad der kan "flapre", herunder altså høns. Men jeg synes jo, Damerne er søde... Og da Bolette forleden var ved at stikke af ud i friheden, der, hvor alle de lækre jordskokker gror, så var der jo ikke andet at gøre end at løfte hende ind. Jeg tog på en høne!!!

De får fuldfoder og dertil grønt, hentet på daglig gåtur (altså af mig!), kartofler (som de er helt vilde med), toppe af det ene og det andet, lidt frugt (i dag
kastede Frida og Monica sig over ½ papaya. Jeg håber, høns kan tåle eksotiske frugter - -) og en håndfuld solsikkekærner og røde linser som hyggeslik, når mor kommer derop. For de råber jo som tossede, når jeg nærmer mig, de små Damer!
Gør jeg så nogenlunde det rigtige rent fodermæssigt? De spiser nemlig så langt fra de 140 g. fuldfoder pr. høne, jeg har læst mig til, de har brug for. Er det, fordi de hygger sig (for meget?) med alt det andet, de får?
Jeg vender ganske givet tilbage, når jeg har mere at spørge om

Mange gode hilsner fra Karin på Djursland