Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ja, hyggeligt emne er det nu ikke ligefrem...  (Læst 729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Ja, hyggeligt emne er det nu ikke ligefrem...
« Dato: 30 Juni , 2009, 21:19 »
Min mor har lige været i Tyrkiet, og tog dette billede på et marked dernede:

Jeg blev godt nok ked af det, da jeg så billedet. Ikke mindst fordi de er stuvet sådan sammen (det er de jo desværre også i industrien her i DK), men også fordi de efterflg. kommer i en POSE, og så har de på en eller anden mærkelig måde(?) FARVET kyllingerne :( Puh, er det ikke lige så det skærer i hjertet :(
« Senest Redigeret: 30 Juni , 2009, 21:21 Fra Christina »

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Ja, hyggeligt emne er det nu ikke ligefrem...
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2009, 22:02 »
Ja, det er forfærdeligt at se, når dyr ikke behandles med respekt - respekt for liv, ALT liv! >:(  Og så kan det jo være meget værre end det her.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2009, 22:03 »
Ja, det er ikke lige sådan vi kan lide at se kyllingerne sat til salg..men de ser da i det mindste pæne og sunde ud (undtagen de farvede)..noget helt andet er, at man tit ser æsler slæbe rundt med turister på ferie..jeg kan egentligt ikke forstå at nogle kan finde på at blive fragtet rundt på de stakkels dyr..jeg ville ha dårlig samvittighed i flere dage efter..tror jeg..for ikke at nævne tyrefægtning..det sku forbydes..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01 Juli , 2009, 08:12 »
Syntes også at de ser pæne ud, det med farven er hvis noget som æggene bliver tilført, og de står da også i skygge. De står jo pakket sådan for at de ikke skal blive kolde.

Jeg gik og overvejede om jeg skulle købe nogle rejer til mine hvide silker, for at se om de så også blev røde som flamingoerne.  ;D

Som Rixen så er det værre at nogle vil lade sig transporterer rundt på en æsel som er ved at falde sammen. Kamelerne forhold er heller ikke de bedste.

Alene i disse dage hvor det er så varmt, er forholdene for kontorarbejder og for den sags skyld fabriksarbejder at de må godt lide under den varme, men de dansk svin må ikke.  ::)

Så ja vi respeterer liv, alt liv  ::) men vi skal bare lige.......

Mvh Viben