Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så var jeg i fjernsynet...  (Læst 2033 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
Så var jeg i fjernsynet...
« Dato: 27 Juni , 2009, 07:27 »
... og det handler altså overhovedet ikke om høns, men derimod min have. Velkommen indenfor  :)

http://www.tv2fyn.dk/video/22466

Det varer et helt kvarter, så sæt dig godt til rette med en kop kaffe

Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: Så var jeg i fjernsynet...
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2009, 07:45 »
Hold da op - så meget frodighed ... længe leve hønsegødning  ;D
Virkelig flot , er ikke selv helt så meget til roser , men det skal da op til genovervejelse.
Jeg har , for det meste , betragtet roser som triste pinde der sygner upassede hen , når jeg har set dem i villa forhaver osv. Nu har jeg set hvorfor nogle betragter roser som det eneste ene  :D
Flot arbejde Marie-Louise , flot arbejde.

Men jeg tør ikke vise konen indslaget ..................................................................

God weekend
mvh endnu en dunhjerne
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2009, 07:53 »
Sikke en dejlig have, jeg er da ikke spor grøn af misundelse, jeg elsker roser, og når jeg kan komme til det tigger jeg skud af andre og lave så nogle roser af skudet, men jeg må sige dine rose dem ville jeg da godt nok meget gerne eje, og sikke en fordighed af blomstring et virkeligt smukt arbejde  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2009, 07:58 »
Ja flot have, det ser dejligt ud. Dejlig frodig.Flot arbejde. :D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #4 Dato: 27 Juni , 2009, 09:03 »
Det var et dejligt klip at bruge et kvarter på at se! Virkelig en flot og frodig have,
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Juni , 2009, 09:23 »
Står med et ben ud af døren og skal køre til viborg og købe kyllingefræser ..... så må hellere vente med at se indslaget til jeg kommer hjem *gg*
Med venlig hilsen Søs

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #6 Dato: 27 Juni , 2009, 09:54 »
Utrolig flot have  :o den minder mig om Poulsens rosenhave i kelleris, der har jeg tilbragt rigtig mange timer.  :)

Mvh Viben

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 Juni , 2009, 10:15 »
 :o.. Hold da op det var flot.. Og sku du nu komme forbi og hente en hane en dag ::) Medbring venligst solbriller ;D

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 27 Juni , 2009, 11:16 »
Waow..... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #9 Dato: 27 Juni , 2009, 12:36 »
Hold da op en smuk have....
Haven er frodig, håret er frodigt og ikke mindst kvinden er frodig.
Tak for synet Marie Louise.

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 27 Juni , 2009, 14:29 »
Hold da op det er flot ;)

Bliver i ved til i får en pige ;)

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Juni , 2009, 20:28 »
Det var så fantastisk en udsendelse, at tv 2 bør lade hele danmark se den. Fantastisk have! god tv reporter, og en total jordnær Marie Loise, der garanteret kan fortælle i timevis om alle sine elskede planter. Jeg vil gerne komme en dag og se den, desværre ikke i morgen hvor du har åben have.
Jeg hørte ikke lige, blomstrede dit tulipantræ, eller blomstrede det ikke? Det er rigtig de er svære at få øje på, men prøv at klippe en af og sætte ind i en vase. Den er bare flot.
Jeg kan også lide din filosofi om at roser der kun blomstre en gang også har sin berettigelse, på lige fod med syrener, og et utal af andre planter
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 27 Juni , 2009, 21:26 »
Jeg sad lige og så udsendelsen sammen med min svigermor, vi nød begge din smukke have, jeg synes bestemt den skal på landsdækkende tv, så alle kan få glæde af den *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 27 Juni , 2009, 22:02 »
Jeg vil lige træde i det med tulipantræet, jeg er jo en tulipannørd.
Mange mener jo at et magnoliatræ er et tulipantræ. Det er det ikke! Et tulipantræ hedder Liriodendron tulipifera, og det blomstre lige nu. Billedet er taget lige nu af et par blomster der synger på sidste vers. De pæne eksemplarer sad selvfølgelig så højt oppe at jeg ikke kunne nå dem.
Hilsen
Peter

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #14 Dato: 27 Juni , 2009, 23:44 »
Tusind tak for de pæne ord, alle sammen  :D

@ Peter: Ja, tulipantræet (Liriodendron tulipifera) har blomster, men fotografen fangede det ikke lige i farten. Der er ikke så mange blomster i år, - der var rigtigt mange for to år siden, men det nu altså også kun 5 år siden, vi plantede det, så vi er glade også for de få, der er i år. Vi har i øvrigt også en gulbroget Liriodendron - men det har kun stået i haven et år og blomstrer ikke endnu. Jeg vil lige se at få taget et par gode billeder af blomsterne. Og så har vi også en del spændende magnolier - fx M. tripetala (med én blomst i år) og M. officinalis (med tre blomster i år).

@ Thomas: Nu må vi jo lige se, hvordan den næste (Julius) arter sig. Og ja - det lyder jo nok af mange børn, men det er faktisk ikke så voldsomt, som det nok lyder i andres ører. Dog skal der 2 poser pasta til, - og jeg har da også to vaskemaskiner. Jeg er ikke sikker på, vi prøver igen...

Og så har jeg altså også åben have den 12. juli... Men I er altid velkomne til at kigge forbi - uanset om det lige er højsæson eller ej  :) Der er altid noget godt at vise frem eller fortælle om.

Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond