Hej Helle,
jeg ved kun, hvad andre har lært mig, men here goes, så må mere erfarne folk rette mig!

Rugeæg kan opbevares i en æggebakke (e.g. med plads til 10 eller 12 æg), hvor man stiller dem med den tykke ende nedad i bakken. Bakken skal stå på en plan flade, men med den ene ende oppe på en mursten, der står på samme flade (murstenen skal ligge ned, så den er så lav som mulig - giver det mening?). Dvs bakken skal stå skråt med den ene ende på murstenen, og den anden på bordet. Hver dag stiller man så bakken over på den anden side af murstenen, så det nu er den modsatte ende af bakken, der hviler på murstenen. På den måde vender man æggene hver dag. De skal IKKE vendes i selve bakken, det er kun bakken, man "vender".
Temperatur: Omkring 10 grader, helst under 15 grader. Direkte sol er nok ikke godt, pga temperaturudsving, et spisekammer uden sol er nok optimalt (det er det bedste sted, vi har her på matriklen).
Vi har opbevaret æg i knap 2 uger på den måde uden at klækningen blev påvirket negativt, men der er garanteret andre, der kan præcisere både tidsrummet og ovenstående forklaring.
Håber det kunne bruges, ellers må andre træde til!