Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ih...min mand er bare....!!! Se lige hvad jeg har lavet! #6  (Læst 2566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
DEJLIG!!! *p *p *p

Han er nemlig lige gået med til at vi laver en lille hønsegård mere, hvor vi kun har silkehøns!  *y

Mine 4 skønne silkehøns (som måske alle 4 er haner! ), får en lidt kølig modtagelse af blomsterhønsene, når jeg sætter dem sammen  ::) Men jeg VIL have silkehøns, for jeg har drømt om de her lækre små dunbolde, siden jeg så et billede af dem for første gang for mange år siden. Og så kan de jo forhåbentlig ruge for mig, når nu dén race jeg har flest af, ikke er så meget for det :D

Fordi de ikke flyver, vil jeg lave gården lav, men rimelig stor. Uh, jeg glæder mig bare sådan. Jeg lukker dem jo gerne ud i haven sammen med de skånske, og det går fint fordi haven er så stor, men inde i gården, kan de altså ikke gå i fred, selv om der alligevel er 40 m2  :-\

Nå, men nu skal jeg jo så helst have fat i nogle silkeHØNER! ;D Nogen der kender nogen her på Vestsjælland i sort eller hvid (stor race)? Må lige lave en søgeannonce også :)

Kan næsten ikke vente med at få lavet den nye gård, så de små lømler får noget mere plads også :D
« Senest Redigeret: 22 Juni , 2009, 22:03 Fra Christina »

Offline Christina

• Passiv bruger
Sv: Ih...min mand er bare....!!!
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2009, 22:55 »
Hov, glemte at skrive, at silkerne har deres eget lille hus med lille indhegning inde hos de skånske pt. ;)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2009, 22:57 »
Det lyder sørme godt! Jeg skal også snart lave en særskilt gård til mine silker, for de skånske er ikke vilde med dem, og de har svært ved at få det fredelige liv, der passer dem bedst.
Mvh Marianne

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2009, 23:03 »
Yndige døtre, en dejlig mand og både blomster og silker - du er en meget heldig pige, Christina, og jeg er sikker på, at du fortjener dem alle sammen, når du viser her, hvor glad du er for dem.
 *h
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2009, 23:08 »
Hej Christina
Jeg bor lidt nord for ringsted og får et hav af kyllinger for tiden, så vi kan helt sikkert finde ud af noget.Så du kan få dig nogle flere haner  *g undskyld kunne ikke lige lade være. Det værste ved Silkerne syntes jeg er at de er så svære at kønsbestemme. Ellers er de dejlige <P
Jeg har Hvid/vildfarvet og sølvfarvet. De skal dog være varmefrie inden de skal sælges. De skal ha lov at få den tid sammen med mutter. Så har jeg det bedst. Du kan bare skrive en PB
Hilsen maja

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 Juni , 2009, 21:58 »
Det lyder sørme godt! Jeg skal også snart lave en særskilt gård til mine silker, for de skånske er ikke vilde med dem, og de har svært ved at få det fredelige liv, der passer dem bedst.

Jeg har slet ikke turdet at sætte mine sammen og gå fra dem. De fik simpelthen nogle ordentlige hak! Men de kan dog godt gå ihaven sammen alle 22 :D

Yndige døtre, en dejlig mand og både blomster og silker - du er en meget heldig pige, Christina, og jeg er sikker på, at du fortjener dem alle sammen, når du viser her, hvor glad du er for dem.
 *h

Du er bare så sød, Lise *l Bliver jo helt rørt *r

Hej Christina
Jeg bor lidt nord for ringsted og får et hav af kyllinger for tiden, så vi kan helt sikkert finde ud af noget.Så du kan få dig nogle flere haner  *g undskyld kunne ikke lige lade være. Det værste ved Silkerne syntes jeg er at de er så svære at kønsbestemme. Ellers er de dejlige <P
Jeg har Hvid/vildfarvet og sølvfarvet. De skal dog være varmefrie inden de skal sælges. De skal ha lov at få den tid sammen med mutter. Så har jeg det bedst. Du kan bare skrive en PB
Hilsen maja

Årh, det var sødt af dig, Maja! *h (Selv omjeg har NOK haner! ;D) Jeg fik dog snakket lidt med "Pylle Pylle" herinde fra i går, som har 3 hvide silkehøns jeg skal købe af hende. Ellers tusind tak! :) Måske en dag, når min hønsetrang tar' overhånd? :D

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 Juni , 2009, 22:01 »
Nå, I skal da lige se hvad min lillesøster og jeg fik lavet i formiddags i haven, mens ungerne hyggede sig! *h

Silkerne tog rigtig godt imod det! *h

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Ih...min mand er bare....!!! Se lige hvad jeg har lavet! #6
« Svar #7 Dato: 22 Juni , 2009, 22:30 »
Hold da op, de damer burde nedsætte sig som entreprenører! 
Men det betyder vel ikke, at manden i huset slipper for at bygge?
Det ser rigtigt fint ud, Christina.  Vi piger kan godt det med sav, hammer og søm, når det skal være.  ;D
OK, gutter, det holder måske ikke så længe  ::) :P
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #8 Dato: 22 Juni , 2009, 22:35 »
Hi Hi Christina... Det tog ikke lang tid før end at du fik skabt et behov for endnu et hønsehus.  *f *f
Du er i sandhed ramt af hønsfeberen..., godt at du har sådan en mand. *h
Fin gård din søster og du har lavet.  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 23 Juni , 2009, 07:11 »
Christina, kan jeg ikke sætte min mand lidt i pleje hos dig, så han kan bringes til at indse at et enkelt hønsehus med gård SLET IKKE er nok  <+
Det er så dejligt at læse om din begejstring for dine høns, hvor er det godt du endelig fik dem *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #10 Dato: 23 Juni , 2009, 09:18 »
Superfin silkegård.
Det er da bare lykken, og så ved du at dine silker ikke lider overlast pga de kære svenskere. ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 Juni , 2009, 19:37 »
Hold da op, de damer burde nedsætte sig som entreprenører!
Men det betyder vel ikke, at manden i huset slipper for at bygge?
Det ser rigtigt fint ud, Christina.  Vi piger kan godt det med sav, hammer og søm, når det skal være.  ;D
OK, gutter, det holder måske ikke så længe  ::) :P

Hehe, Lise...jeg sagde netop til min datter at hun ikke skulle hænge sig i den dér tværgående pind, og jeg er egentlig heller ikke sååå tryg ved at hun læner sig FOR meget ind over det! *g

Hi Hi Christina... Det tog ikke lang tid før end at du fik skabt et behov for endnu et hønsehus.  *f *f
Du er i sandhed ramt af hønsfeberen..., godt at du har sådan en mand. *h
Fin gård din søster og du har lavet.  ;)

Lene, jeg VIDSTE bare det ville ende sådan! Tror ikke engang jeg er færdig med at bygge til endnu! ;D Men får jo nok aldrig et så fedt som dit, det er bare sådan noget de fleste kun drømmer om! *h

Christina, kan jeg ikke sætte min mand lidt i pleje hos dig, så han kan bringes til at indse at et enkelt hønsehus med gård SLET IKKE er nok  <+
Det er så dejligt at læse om din begejstring for dine høns, hvor er det godt du endelig fik dem *l

Føler med dig! *l Er han glad for haven, siden han ikke gir' sig?

Superfin silkegård.
Det er da bare lykken, og så ved du at dine silker ikke lider overlast pga de kære svenskere. ;D

Tak *l Og ja, de er jo ikke ligefrem kære, når de er efter silkerne! ::)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #12 Dato: 23 Juni , 2009, 19:45 »
Christina jeg har dælme også brugt menge penge.... :o :o :o :o
Tør ikke fortælle hvor mange, men jeg har mindst lige så mange grunde til at ha gjort det. *e *e *f
Jeg er begyndt at male det idag og når det endelig står helt færdigt bliver i bombarderet med stemningsbilleder. ;D

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 23 Juni , 2009, 19:52 »
Ihh, Lene, jeg er jo bare stadig SÅ nysgerrig efter at høre HVOR mange gode grunde til at du har gjort det! ;D ;D ;D 10.000 grunde? *e 20.000 grunde? *e 50.000 grunde?  *e :D Ej, det er bare i orden, at du ikke vil udbasunere alle grundene (:D), men nøj hvor jeg glæder mig til stemningsbilleder! *p

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 24 Juni , 2009, 07:23 »
Næ, Søren er ikke specielt øm over haven, og han er rigtig glad for vores høns, men han er nervøs for at naboerne skal begynde at himle op, hvis vi har for synligt et hønsehold.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk