Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Man skal måske flytte skiltet med æg  (Læst 2572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Man skal måske flytte skiltet med æg
« Dato: 16 Juni , 2009, 18:17 »
Dette link forneden henviser til en sag der har været i retten og endt med bøde til en pensionist ( fritidsfisker ) han er blevet anmeldt af en erhvervs fisker for at sælge 12 fisk.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/06/13/084503.htm?rss=true&kodex=f
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

GKV

• Gæst
Sv: Man skal måske flytte skiltet med æg
« Svar #1 Dato: 16 Juni , 2009, 18:36 »
Jeg måtte lige kikke i kalenderen, men Nej det er ikke 1.April.

Gunni.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2009, 18:40 »
Totalt langt ude, men det er jo bare endnu en i rækken.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Juni , 2009, 18:47 »
Vorherrebevares.. Det må være en stolt ERHVERVSFISKER <R
« Senest Redigeret: 16 Juni , 2009, 18:52 Fra JanR »

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 Juni , 2009, 19:34 »
Nu har jeg jo brugt de sidste par dage på at kigge på lovgivning omkring husdyrhold, slagtning osv. Så læser man sig jo igennem en hel del omhandlende gårdssalg , jagt og fiskeri i lille skala også ...og ja .... jo mere man læser ...jo mere klart bliver det: DET ER EN SYG VERDEN VI LEVER I !!!!

På den anden side kan jeg også sagtens argumentere for hvorfor reglerne er som de er .... hvis jeg nu arbejdede inden for levnedsmiddelstyrelsen eller noget ... ja så kunne jeg jo ikke undvære reglerne .

Men altså det er BØVLET !
Med venlig hilsen Søs

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 16 Juni , 2009, 19:42 »
åhh hvor herre til hest altså!!

man kan jo mange gange gå ned til havnen, når kutterne kommer ind og købe friskfanget fisk..  Det tjener de også mange gange bedre på end hvis de skulle på auktion.. Og vi forbrugere får det billigere.

Lidt dobbeltmoralsk.. Hvis erhvervsfiskeren da ikke kan sige sig fri, for ikke også at have lavet lidt vennetjenester? Men det var jo ikke ham der stod for retten.

men sådan er der jo så meget..
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 Juni , 2009, 21:33 »
Vor herre til hest.... Troede stadig at det var et frit samfund vi lever i.... ???
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 Juni , 2009, 00:16 »
åhh hvor herre til hest altså!!

man kan jo mange gange gå ned til havnen, når kutterne kommer ind og købe friskfanget fisk..  Det tjener de også mange gange bedre på end hvis de skulle på auktion.. Og vi forbrugere får det billigere.

Lidt dobbeltmoralsk.. 

Det er korrekt MEN... Man kan jo godt se at en pensionist der sælger lidt fladfisk fra en lille jolle, samtidigt med at han får sin gode pension... Det er altså noget snavs... Her taler man om sorte penge, udrydelse af fiskebestanden osv. Så er det noget mere legalt at købe sine fisk fra kutteren, der dukker op efter nattens ulovlige fangst fra den Svenske side af søgrænsen, her er der hverken tale om udrydelse, sorte penge eller noget andet, skulle der dukke et fiskeriinspektionsskib op af morgentågen kan det vædres, det er både set og sket før...

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 17 Juni , 2009, 07:39 »
En leder i Fyns Amts Avis om dette
http://www.faa.dk/article/136556:Leder--Forbuds-Danmark

For Forbuds-Danmark er ikke kommet af sig selv. Nogle af de tåbelige og unødvendige regler er givetvis udsprunget af nogle af de mange enkeltsager, hvor populistiske politikere har benyttet lejligheden til at manifæstere sig.

Og vi kender det jo også alt for godt fra hønseverdenen. Regulativer om dit og dat, etc..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #9 Dato: 17 Juni , 2009, 08:32 »
En leder i Fyns Amts Avis om dette
http://www.faa.dk/article/136556:Leder--Forbuds-Danmark

For Forbuds-Danmark er ikke kommet af sig selv. Nogle af de tåbelige og unødvendige regler er givetvis udsprunget af nogle af de mange enkeltsager, hvor populistiske politikere har benyttet lejligheden til at manifæstere sig.

Og vi kender det jo også alt for godt fra hønseverdenen. Regulativer om dit og dat, etc..

Ja, og meget af det kommer også via landboforeningerne som bliver presset af de store, men samtidig kan man se at nogle supermarkeder køber deres æg i tyskland, hvilket så ikke har betydning for det danske markede,  ::) nej det er den private som sælger måske 100 æg om ugen, der ødelægger det for dem.
De store kalkunfarme har jo også brokket sig over privates salg, nu kan man så købe kalkunkød fra tyskland.
Så alt i alt må man sige at alle deres forsøg på at bremse det private salg, har sendt køberne *supermarkederne* til tyskland. Det er sjældent man ser kalkunkød fra Danmark selvom der findes en masse store kalkunfarme, specielt lige her i området.
Problemet med alle de regler og love er at fra det før var et synligt privatmarkede er det blevet gemt væk og med endnu større risiko for at blive syge ved køb af dårligt kød/æg.

Beklageligvis så lære, regel og love sætterne, ikke af deres konsekvenser, da de jo er udskiftet kort tid efter og så er det en anden som sidder med kagen.  >:(

Det er jo også alle de reg. som I dag lukker slagterierne rundt omkring, for de små gider ikke at have al det bøvl med reg. , de små bruger ligeså meget tid på reg som de store og de store kan tjene over 100 kr. mere ved at sælge deres grise til Tyskland fordi de kan fylde en hel vogn hver gang. Resultat små svinefarme lukker og landmanden bruger arbejdsmarkedet samt flere arbejdsløse.

Det går så godt i Danmark  ::)

Her kunne jeg godt bruge en smiley af en hund som bider sig selv i halen og ikke kan finde ud af at give slip igen.

Mvh Viben

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #10 Dato: 17 Juni , 2009, 11:58 »
Forbudsdanmark er bestemt ikke udelukkende opstået pga lobbyisme fra industri eller organisationer. Det er for en stor dels vedkommende opstået fordi politikkerne så gerne vil udvise handlekraft og det er så uendeligt nemt at gøre på baggrund i enkeltssager. Og hvorfor er det egentligt at det sker. Jo, kære medborgere det sker fordi i allesammen hopper i med samlede ben hver gang medierne tager en eller anden sag op. Så bræger hele flokke med i koret af 'det er da også for dårligt - lad os få et forbud, lad os få strengere straffe, lad os sende nogen hjem ect ect'. Alle undersøgelser viser at forbud og strenge straffe ikke hjælper en dyt på noget som helst. Hvad er der blevet af at tage ansvar for eget liv og egne handlinger og hvor er friheden henne. Hvad er der blevet af at vise overbærenhed og hensyn til sine medmennesker. Hvor er politikkerne med overblik og visioner, der rækker ud over at beholde taburetten ved næste valg blevet af? Og jeg synes det er skræmmende hvor lavt en stor del af mine medborgere har 'til loftet'.
Selvfølgelig skal et samfund have nogle rammer for individets udfoldelse i form af nogle regler med afsæt i det pågældende samfunds normer, moral og etik. Men for pokker jeg synes at rammerne er ved at blive nærmest kvælende stramme. Det der sker pt er at 'samfundet' fuldstændig overtager styringen af og ansvaret for det enkelte individs liv og jeg synes det giver mindelser om en samfundsorden der ellers afgik officielt ved døden i 1989.......
Og JA jeg har flere gange overvejet om jeg skulle gå ind i politik.
mvh
Mette
« Senest Redigeret: 17 Juni , 2009, 12:05 Fra Mette Marie Andersen »
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #11 Dato: 17 Juni , 2009, 12:37 »
Jeg forstår ikke rigtig hvor du vil hen med dit indlæg.
Jeg påpeger netop det forkerte ved strammere regler og straffe-
Jeg synes det er en god ide at du måske vil gå ind i politik da du åbenbart er den eneste her hjemme der kan se klart.
Mvh Allan 
P.s. Jeg bryder mig ikke om at nogen skære alle over en kam.
Med venlig hilsen Allan

Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #12 Dato: 17 Juni , 2009, 13:05 »
Hej Allan
Jeg tror da ikke at vi er uenige. Og nej, selvfølgelig er det ikke retfærdigt at skære alle over en kam - beklager hvis nogen følte sig trådt på. Jeg har bare her på det sidste oplevet SÅ mange gange at mennesker der sidder og påstår at de er såååå fritænkende, demokratiske og tilhængere af at individet skal have ansvar for eget liv, som alligevel hopper i med samlede ben og bræger med i koret om at eller andet skal forbydes eller straffen skal hæves fordi medierne tager en eller anden 'god' forsidehistorie op. Mit indlæg var nok mest en reaktion på det indlæg der hængte landbruget ud som medskyldig i reglejunglen. Jo, måske det umiddelbart er dem og deres lobbyister der arbejder for at vanskeliggøre at vi kan spise andet end deres produkter. Men at de kan trænge igennem med det må jo skyldes at politikkerne er modtagelige for det og at de ikke lige træder et skridt tilbage og ser på tingene med lidt objektive øjne. Ja, det er altså sådan jeg ser det.
Jeg håber da ikke at jeg er den eneste der kan se klart  ;)
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #13 Dato: 17 Juni , 2009, 15:42 »
Hej Mette
Deri giver jeg dig helt ret og jeg føler mig ikke specielt trådt over tærene men det er bare så nemt at sige eller skrive alle.
Der er trods alt mange frittænkende mennesker i landet heldigvis.

Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #14 Dato: 18 Juni , 2009, 09:27 »
Hej Allan
Jeg tror da ikke at vi er uenige. Og nej, selvfølgelig er det ikke retfærdigt at skære alle over en kam - beklager hvis nogen følte sig trådt på. Jeg har bare her på det sidste oplevet SÅ mange gange at mennesker der sidder og påstår at de er såååå fritænkende, demokratiske og tilhængere af at individet skal have ansvar for eget liv, som alligevel hopper i med samlede ben og bræger med i koret om at eller andet skal forbydes eller straffen skal hæves fordi medierne tager en eller anden 'god' forsidehistorie op. Mit indlæg var nok mest en reaktion på det indlæg der hængte landbruget ud som medskyldig i reglejunglen. Jo, måske det umiddelbart er dem og deres lobbyister der arbejder for at vanskeliggøre at vi kan spise andet end deres produkter. Men at de kan trænge igennem med det må jo skyldes at politikkerne er modtagelige for det og at de ikke lige træder et skridt tilbage og ser på tingene med lidt objektive øjne. Ja, det er altså sådan jeg ser det.
Jeg håber da ikke at jeg er den eneste der kan se klart  ;)
mvh
Mette

Nå, mig  :D
Jamen jeg kan da forsvare de ting som jeg skriver, tag den nye hestelov, den startede i en dyrevelfærdsforening og endte op på et skrivebord hos nogle som intet havde med heste at gøre, når så loven er blevet vedtaget så finder man fejl og må derfor til at give dipensationer og lave underlove o.s.v. og når nu den så skal træde i kræft i 2012 for alvor, så vil der igen komme noget frem som ikke kan ændres, men kun i loven, så som at end ikke en togvogn, som mange bruger til deres heste, har højt nok til loftet.
Nu er hestehold ikke det store erhverv her i Danmark, men så har vi historien om den stakkels fritidsfisker som sælger 12 fisk som han havde i overskud.
Hvorfor skal sådan en mand have fiskekort, hvorfor kan jeg ikke bare tage min fiskestang og går ud og smide snørren i Løgstørhavn uden at skulle betale for det, jo fordi der engang var en fisker med kutter som blev sur på en lystfisker fordi han tjente et par basøre på fisk og den anden havde det så erhverv og derfor følte sig truet på sit erhverv.

Inden for landbruget er det andel alt sammen i dag og det er der de love og regler bliver til.

Arla sidder i dag på hele mælke markedet, fordi der ikke var nogle fra staten til at hjælpe Thise og Hirshals mejeri, da de blev ramt af finanskrisen, så Arla bestemmer over alle mælkeproducenter i Danmark, det gør at hvis du som landmand ønsker at starte en malkebesætning op, så bestemmer Arla om du må det og om de gider at hente mælk hos dig, hvis du så er en fornuftig bonderøv og ønsker at starte småt op og ikke stifte for meget gæld, så har du igen et problem for du kan ikke få afhentet din mælk og du må ikke sælge mælken til dine naboer.

Intersant er det også, at nok er vi frittænkende, men er vi nu også selvtænkende  ???

Mvh Viben