Hej Allan
Jeg tror da ikke at vi er uenige. Og nej, selvfølgelig er det ikke retfærdigt at skære alle over en kam - beklager hvis nogen følte sig trådt på. Jeg har bare her på det sidste oplevet SÅ mange gange at mennesker der sidder og påstår at de er såååå fritænkende, demokratiske og tilhængere af at individet skal have ansvar for eget liv, som alligevel hopper i med samlede ben og bræger med i koret om at eller andet skal forbydes eller straffen skal hæves fordi medierne tager en eller anden 'god' forsidehistorie op. Mit indlæg var nok mest en reaktion på det indlæg der hængte landbruget ud som medskyldig i reglejunglen. Jo, måske det umiddelbart er dem og deres lobbyister der arbejder for at vanskeliggøre at vi kan spise andet end deres produkter. Men at de kan trænge igennem med det må jo skyldes at politikkerne er modtagelige for det og at de ikke lige træder et skridt tilbage og ser på tingene med lidt objektive øjne. Ja, det er altså sådan jeg ser det.
Jeg håber da ikke at jeg er den eneste der kan se klart 
mvh
Mette
Nå, mig

Jamen jeg kan da forsvare de ting som jeg skriver, tag den nye hestelov, den startede i en dyrevelfærdsforening og endte op på et skrivebord hos nogle som intet havde med heste at gøre, når så loven er blevet vedtaget så finder man fejl og må derfor til at give dipensationer og lave underlove o.s.v. og når nu den så skal træde i kræft i 2012 for alvor, så vil der igen komme noget frem som ikke kan ændres, men kun i loven, så som at end ikke en togvogn, som mange bruger til deres heste, har højt nok til loftet.
Nu er hestehold ikke det store erhverv her i Danmark, men så har vi historien om den stakkels fritidsfisker som sælger 12 fisk som han havde i overskud.
Hvorfor skal sådan en mand have fiskekort, hvorfor kan jeg ikke bare tage min fiskestang og går ud og smide snørren i Løgstørhavn uden at skulle betale for det, jo fordi der engang var en fisker med kutter som blev sur på en lystfisker fordi han tjente et par basøre på fisk og den anden havde det så erhverv og derfor følte sig truet på sit erhverv.
Inden for landbruget er det andel alt sammen i dag og det er der de love og regler bliver til.
Arla sidder i dag på hele mælke markedet, fordi der ikke var nogle fra staten til at hjælpe Thise og Hirshals mejeri, da de blev ramt af finanskrisen, så Arla bestemmer over alle mælkeproducenter i Danmark, det gør at hvis du som landmand ønsker at starte en malkebesætning op, så bestemmer Arla om du må det og om de gider at hente mælk hos dig, hvis du så er en fornuftig bonderøv og ønsker at starte småt op og ikke stifte for meget gæld, så har du igen et problem for du kan ikke få afhentet din mælk og du må ikke sælge mælken til dine naboer.
Intersant er det også, at nok er vi frittænkende, men er vi nu også selvtænkende

Mvh Viben