Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lykken er......  (Læst 4051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Sv: Lykken er......
« Svar #30 Dato: 24 Juni , 2009, 22:17 »
 *p

Hvor er det bare skønne billeder altså!!
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #31 Dato: 24 Juni , 2009, 22:19 »
Orv, hvor vi svælger i medie hippe medlemmer for tiden.

Fed bog Marie Louise, den kunne jeg godt ønske mig når det store hjørne kommer om lidt.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 24 Juni , 2009, 22:21 »
Christina ..... han laver hakkekarbonader som ingen anden ..... men han er super god til mad i det hele taget ....det var da ham der lærte hans eks at lave mad  ;D

Marie-Louise ..hehe..sådan en have havde mine forældre også engang ...... haveforeningen på rundtur og det hele ...så fik de hund ! :D
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #33 Dato: 24 Juni , 2009, 22:36 »
Den bog ser sandelig lækker ud, ren øjen-guf  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 24 Juni , 2009, 23:40 »
Sikken en dejlig tråd - og den bliver bare bedre og bedre.  *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #35 Dato: 25 Juni , 2009, 09:29 »
Det er skam også en dejlig bog - ikke bare fordi, jeg selv har skrevet og fotograferet. Jeg får utroligt mange, positive tilbagemeldinger. Der er nogle, der indrømmer, at havebøger normalt er noget, de kun kigger billeder i, men min bog har de rent faktisk LÆST - og med største fornøjelse.
Det siges, at den er dyr - men det er ikke de 200 kr. hos boghandleren, der er det dyre... Det er alle de roser og stauder, man efterfølgende 'bliver nødt til' at køre på planteskole efter, der koster  :D

Udsendelsen om min have sendes på tv2-Fyn kl. 19.30 i morgen, fredag. Efterfølgende kan den ses på nettet - og måske kan jeg finde ud af at lægge et link ud her?

@ Søs: I modsætning til mange andre 'åbne haver' er min hverken nipset, pussenusset eller klippet-med-en-neglesaks-agtig. Her er frodig blomstring hele året, og så mange planter til at dække jorden, at der stort set kun skal luges én omgang midt på foråret. Der skal jo også være tid til andet end havearbejde og plads til, at mine drenge kan drøne rundt på cykel eller slås med rollespilsvåben (og jeg har jo en hel del af slagsen... altså drenge (ja, og deraf naturligvis også sværd og skjolde)).

Vi har i øvrigt åben have på søndag og igen søndag den 12. juli. (Og den 11. kommer der en bus fra Sverige... Og for 2 uger siden var der én fra Haderslev)
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 25 Juni , 2009, 12:13 »
Marie-Louise... Ja det er den slags have vi også arbejder frem imod her. Men da vi kun har boet her i 2 år så består det meste af havearbejdet af : Naaaaarj ..den skal vist alligevel ikk stå der ?!
men vi hygger os ..så skidt pyt *gg*
Godt nok ærgeligt det kun er mine tøser der skal til fyn på ferie hos besserne. jeg må ha´en havevandring til gode *gg*
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 25 Juni , 2009, 16:13 »
Bogen ser så dejlig ud, at jeg har købt den!   *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #38 Dato: 25 Juni , 2009, 20:52 »
Jamen, så rigtig god fornøjelse med havearbejdet...

@ Søs - og også alle jer andre: I er altid velkomne til at lægge vejen forbi til et havekig. Den er også fin på andre tider af året end lige højsommer, men roser ER jo bare skønnest! (Og vi har også nogle stykker uden torne  ;))
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #39 Dato: 29 Juni , 2009, 19:30 »
Christina ..... han laver hakkekarbonader som ingen anden ..... men han er super god til mad i det hele taget ....det var da ham der lærte hans eks at lave mad  ;D

Ahaaaa...heldige asen, at han kan lave mad! ;D Min mand er bedre til at spise den, du véd! :D Men jeg kan nu godt lide at lave mad :)

Det er skam også en dejlig bog - ikke bare fordi, jeg selv har skrevet og fotograferet. Jeg får utroligt mange, positive tilbagemeldinger. Der er nogle, der indrømmer, at havebøger normalt er noget, de kun kigger billeder i, men min bog har de rent faktisk LÆST - og med største fornøjelse.
Det siges, at den er dyr - men det er ikke de 200 kr. hos boghandleren, der er det dyre... Det er alle de roser og stauder, man efterfølgende 'bliver nødt til' at køre på planteskole efter, der koster  :D

Udsendelsen om min have sendes på tv2-Fyn kl. 19.30 i morgen, fredag. Efterfølgende kan den ses på nettet - og måske kan jeg finde ud af at lægge et link ud her?

Hvis man stadig kan se det på nettet, vil jeg da meget gerne have et link :) Og giver du så ikke lige nogle gratis tips til hvordan man undgår at luge? ;D ;D

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #40 Dato: 29 Juni , 2009, 20:02 »
@ Søs

Jeg glæder mig til at se billeder af dine Jersey Kæmper, når de er vokset op.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marie-Louise

• Bruger
« Svar #41 Dato: 29 Juni , 2009, 21:59 »
@ Christina
Der er et link under hyggesnak fra den 27. juni med overskriften 'Så var jeg i fjernsynet...'

Og dét med lugearbejdet er jo netop min pointe: Hvis man får dækket jorden af planter, bliver der ikke synderligt meget at luge - og i hvert fald kun ganske få gange i løbet af en sæson.
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 04 Juli , 2009, 10:43 »
Lestat..ja jeg er også spændt ...jeg aner jo i princippet ikke hvad jeg har købt ?? ;D

Syns det kniber noget med gule fodsåler i forsamlingen her  <A
Med venlig hilsen Søs