Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fra drøm til virkelighed  (Læst 902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Fra drøm til virkelighed
« Dato: 14 Juni , 2009, 10:09 »
Jeg bliver virkelig nød til at fortælle det her.

I omkring 2 år har jeg været vild forelsket i stor Brahma, jeg har så ruget nogle brahma æg uden et resultat jeg vil prale med >:( men så var det lige jeg kom til at spørge jesper(her inde kaldet rasmussen) om han havde nogle til salg og yes nu er jeg brahma ejer  *o Det er bare for vildt fra kun at drømme om at blive Brahma ejer og til at være den stolte ejer af 11 stk gik der ikke lang tid, desværre har jeg måtte sælge lidt ud af mine andre høns, men jeg har dog beholdt nogle skattet kvinder der kan lægge fine æg til mig, hold da op det her kan godt gribe om sig tror jeg, heldigvis bor Jesper tæt på og kan hjælpe mig med farver og avl. Så nu efter at ha haft lidt forskellige høns og haner har jeg besluttet mig til at satse på Brahma og Araucana. Heldigvis har jeg en overbærene handyman som straks jeg kom hjem med de nye Brahmaer gik ud og målte op til hønsegårde *b
Måske er det lidt rodet det jeg har skrevet men jeg er lidt ........ åh i ved det alle i hønse tosser hvordan man har det gør i ikke.

I skal lige have et billed nogle af de nye var lidt generte men de bliver nok mere fotogene når de har vænnet sig til omgivelsene.

Billied 1 er sort/sølvbåndet hane og høne
Billed 2 er sort/hvid columbia
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Fra drøm til virkelighed
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2009, 10:38 »
TILLYKKE ELISE

Kender godt den ekstatiske følelse du befinder dig i. Det tror jeg at vi er mange herinde der kan smile med om.
Det er også rigtig skønt at ha en erfaren kontakt som livlinie og sparringspartner til sin hobby.

Jeg har lige været inde og lure på den hjemmeside som Børge linkede til. Der var nogle rigtig gode billeder af disse ørnehønsefugle.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2009, 12:33 »
Tak Lene

Ja jeg er virkelig glad for at have Jesper som livline, og ja jeg tænkte nok at her inde var nogen der kendte følelsen *o
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2009, 13:43 »
Hold da hvor de smukke, ja jeg har også forelsket mig i Brahma, de er så smukke så et stort tillykke med dem *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2009, 14:18 »
Hej Elise

Det glæder mig du er blevet så glad for hønsene,og jeg glæder mig meget til at hjælpe dig godt igang med Brahmaerne :)

MVH Jesper
mvh Jesper