Spørgsmålet er så om hun ikke får varmet dem godt nok eller forlader dem for længe ved den daglige (eller flerdaglige) optankning og afføring? - Eller om det er rugeæggene den er gal med?
Egen hane? Æg udefra?
Hvis du har egen hane er det måske ham der ikke har krudt i banditten, eller bare ikke er god til det.
Har du egen flok, vil jeg anbefale at afskrukke hende for en tid ved at tage alle æg og tage hende ud af redekassen hver gang hun er i den (eller fjerne adgang midlertidigt). Det er jo et stort pres på en høne at ruge i en eller flere sammenhængende perioder.
Vi har ingen orpington'er, men vi har masser af rugeæg jeg gerne giver væk (selvafhentning). Æggene er grå araucaner og dværgsilkehøns. Det interessante ved araucaner æggene, er dog at de bliver befrugtet af den ene af vores 2 silkehøne haner, som samtidig har nøgenhals genet. Så der kommer nogle spændende kyllinger ud af det.
I øjeblikket har vi 8 kyllinger rendende rundt, hvor ~4 er araucaner/silke hybrider, og hvor 1 har arvet nøgenhals genet.
Selvom jeg har en del billeder og videoer af dem, har jeg ikke et billede hvor man tydeligt kan se hvor forskellige de kan være. Jeg prøver lige at grave på telefonen, og uploade et billede. Det bliver nok ikke fantastisk, men jeg prøver at vælge det der viser kyllingerne bedst.