Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ingen vand  (Læst 79 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
ingen vand
« Dato: 28 Juni , 2025, 22:57 »
puha hvor har jeg dårlig samvittighed. Det gik simpelthen for hurtigt her til morgen. Da jeg var færdig med at ordne de små kyller på 14 uger har jeg simpelthen kommet til at lukke dem ude så de har hverken fået vand eller foder i ca 15 timer. Jeg kunne ikke forstå da vi kom hjem at de ikke var gået i seng, men de stakler kunne jo ikke komme ind. Vi var på tur op omkring Ringkøbing fjord. Tror i der sker noget, de så ikke dehydreret ud, men kan ikke lade være med at tænke på hvis det havde været bagende varmt
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: ingen vand
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2025, 23:41 »
uh ha, det er da en forskrækkelse du der fik. Men jeg tror ikke dine kyllinger har taget skade. I naturen ser man jo også dyr der leder efter feks vand - i lang tid . og så endelig finder det og drikker af hjertets lyst. I længere perioder med regn, får nyklækkede fasankyllinger heller ikke mad, regn er jo nærmest farligt for dem - så længe de ikke har fjer.
Så tag det roligt, du har fået en forskrækkelse og nu er alt godt igen.