Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Anbefaling: Epsom salt mod læggenød og utilpashed  (Læst 8020 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Britt N

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Anbefaling: Epsom salt mod læggenød og utilpashed
« Dato: 28 Maj , 2024, 15:17 »
Gennem flere år som hønseejer har jeg nogle gange oplevet en høne med læggenød. Jeg har to gange givet en høne med læggenød et 10-minutters lunt bad tilsat Epsom salt (evt. Youtube 'how to heal a sick chicken'). Begge gange har hønen slappet af i det lune vand uden at være bange. Allerede samme dag livede hønen op, dagen efter virkede hun rask, og to dage efter Epsom saltbadet kom der gang i æglægningen. Det har også fungeret, hvis en høne har virket meget utilpas og sløj, uden at en dyrlæge har kunnet finde årsagen.
Jeg har ikke et samarbejde med Epsom salt-forhandlere. Jeg vil bare gerne dele med andre hønseejere, at Epsom salt, som især benyttes i udlandet, fordi det efter sigende fjerner affaldsstoffer og skaber balance i systemet, har hjulpet mine høns.

Offline classligament

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Anbefaling: Epsom salt mod læggenød og utilpashed
« Svar #1 Dato: 09 August , 2024, 05:47 »
Gennem flere år som hønseejer har jeg nogle gange oplevet en høne med læggenød. Jeg har to gange givet en høne med læggenød et 10-minutters lunt bad tilsat Epsom salt (evt. Youtube 'how to heal a sick chicken'). Begge gange har hønen slappet af i det lune vand uden at være bange. Allerede samme dag livede hønen op, dagen efter virkede hun rask, og to dage efter Epsom saltbadet kom der gang i æglægningen. Det har også fungeret, hvis en høne har virket meget utilpas og sløj, uden at en dyrlæge har kunnet finde årsagen.
Jeg har ikke et samarbejde med Epsom salt-forhandlere. Jeg vil bare gerne dele med andre hønseejere, at Epsom salt, som især benyttes i udlandet, fordi det efter sigende fjerner affaldsstoffer og skaber balance i systemet, har hjulpet mine høns.
Kost: Sørg for, at hønsene har en afbalanceret kost med tilstrækkelige mineraler og vitaminer, især calcium, som er vigtig for æglægning.
Hygiejne: Hold hønsegården ren og sørg for godt helbred og komfort for hønsene.
Sundhedstjek: Regelmæssige sundhedstjek af hønsene kan hjælpe med at opdage tidlige tegn på problemer.
Din erfaring kan være nyttig for andre hønseejere, der står over for lignende udfordringer. Det er godt at dele metoder, der har virket for dig, og hjælpe andre med at finde løsninger til deres høns.