Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min hemmelighed  (Læst 88738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

• Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #75 Dato: 15 Juni , 2009, 21:24 »
Ja det er rigtig at den hvide Bob white vagtel er meget sjælden.
for et par år siden var der 2 par på Sjælland den ene høne døde og hvor det andet par blev af ved jeg ikke.
Jeg var formentlig den eneste der lavede hvide Bob Whitevagtler herhjemme sidste år.
At det ikke lykkes for ret mange skyldes at de hvide kyllinger er noget mere sarte end andre Bob Whitevagtler og hvis de går sammen med de andre farver i Bob White bukker de hvide næsten altid under. Hvis de skal gå sammen med andre har jeg brugt at sætte dem sammen med Kinesiske dværgvagtler, eller at alle der går sammen er hvide.
Jeg ved at der for kort tid siden har været en på Sjælland der søgte en hvid hane til en hvid høne han havde gåede.
Herudover har jeg kun kendskab til at det er Berit og Marianne der har de hvide udover mig selv.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #76 Dato: 15 Juni , 2009, 23:13 »
Hvornår ventes de at komme frem Marianne?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #77 Dato: 16 Juni , 2009, 07:06 »
Jamen de skulle da komme i dag allersenest i morgen, hvis ellers det er gået godt. Det er der jo ingen garanti for.
Men hun har ligget stort set døgnet rundt, jeg har kun set hende af reden ganske få gange, derudover har jeg jo set hendes gigant skrukkeklatter.
Der er også blevet spist meget mindre mad, end de normalt spiste, inden hun lagde sig.
Så jeg håber og venter  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #78 Dato: 16 Juni , 2009, 07:32 »
Marianne jeg  *k alt hvad der kan krydses, for at det lykkes for dig, men det tror jeg helt bestemt det gør, men hun vil jo nok ligge med de meget små pus et par dage inden du får lov at se dem  *h
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #79 Dato: 16 Juni , 2009, 07:56 »
Det har du nok ret i, Berit, jeg har spurgt Bjarne, og han fortæller, at de små pus har "madpakke med" ligesom hønsekyllinger.
Jeg har lige tjekket på dem, og alt ser ud som det plejer. Jeg læste på et tidspunkt en artikel i et fugleblad, om en hvor han efter flere forsøg endelig fik unger, og han skrev, at den dag da ungerne var kommet, da lå begge de voksne på reden. Men det behøver jo ikke at gælde for mine.
Men jeg lyttede og lyttede, da jeg var derovre, og der var bare ganske tyst.
Men jeg er HELT sikker på, at da jeg lyste nogle af æggene på 5-6 dagen, ja, da var der helt sikkert fostre i. Men de kan jo være døde undervejs, selvom jeg ikke kan pege på noget som helst, som skulle have forstyrret udviklingen.
Jeg *k også.
Men spændingen burde udløses indenfor et døgn eller højst to.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #80 Dato: 16 Juni , 2009, 14:35 »
Uha... Jeg har godt nok tænkt på dig og dine forhåbentlig kommende vagtelkyllinge mange gange idag. !a

Spændt på at høre om udviklingen... Skal godt nok på arb. men når kollegaen kan gå ud at ryge kan jeg smutte på Forum  ;)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #81 Dato: 16 Juni , 2009, 15:29 »
Det er jo ikke til at holde ud at vente på.
Har du overhovedet negle tilbage, Marianne?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #82 Dato: 16 Juni , 2009, 15:54 »
Jeg var heldig, at Ariel lige var en smut af reden her i eftermiddag, men der var "kun" æg i reden. Hun er af i så ultra kort tid, at der slet ikke kan blive tale om at tage nogle æg og lyse.
Jeg lånte dog lige nogle af æggene og holdt dem op til øret, men jeg synes nu ikke, jeg hørte noget.
Jaja, så længe hun gider ligge på dem, er der vel håb *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #83 Dato: 16 Juni , 2009, 18:52 »
 <J så er det nu, Ariel!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #84 Dato: 16 Juni , 2009, 22:06 »
Uha det er spændende... Har du set hørt noget Marianne ?

jeg selv har måtte jage en skruk høne ud. hendes æg, ja hun lå ku på et, var ikke befruget, det var noget synd for hende. men...

jeg tror snart hun er klar igen også er jeg også klar.  :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #85 Dato: 16 Juni , 2009, 22:13 »
Jeg ved stadig ikke, om der er sket noget, siden jeg så æggene her lidt over middag. Men jeg har fundet ud af, at der ikke er nogen videre lyd i æggene, sådan som der er med hønsekyllinger. Der skal være en raspende lyd, men så vidt jeg forstod på Bjarne, siger kyllingerne ikke noget ellers. Tidligere i tråden gættede han på, at de nok kom d. 16. eller 17. så jeg venter stadig. Det er ligesom når man skal føde, der tror og håber man jo også, at nu er det nu, og så går man 14 dage over tiden  :( Ja, det gør vagtler selvfølgelig ikke  8)
Men jeg var jo heller ikke helt sikker på, hvornår hun lagde sig fast og rugede. Jeg er imidlertid 100 % sikker på, at der var liv i æggene, da jeg lyste for snart længe siden.
Så jeg venter og venter og venter SUK
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #86 Dato: 16 Juni , 2009, 22:21 »
Jamen det er vi flere der gør altså venter og venter  *k

Marianne det her må du altså ikke holde hemmeligt vel ??  :o   ;)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #87 Dato: 16 Juni , 2009, 22:33 »
Nej, det skal udbasuneres fra de højeste bjergtinder! Hvis jeg bare kunne "ville" de æg til at klække.
Jeg sad i drivhuset et stykke tid her tii aften, efter jeg havde puttet hønsene, og jeg lover dig, at mine ører var på stilke, men der var bare tyst, sådan da, fuglene i haven giver jo lyd, og lille Bobby kommer med sine R2D2-lyde, så hvis der har været en let raspen under dundynen, er det slet ikke sikkert, jeg ville kunne høre det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #88 Dato: 16 Juni , 2009, 22:39 »
Uh, jeg kan helt fornemme hvordan det kildrer i din mave. Det er næsten for spændende :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #89 Dato: 16 Juni , 2009, 22:57 »
Ja, jeg er ved at gå til af spænding.
Snupper lige en dans, for at slippe af med min nervøse energi.
 *d *d *d
Har endda fået gjort rent i hele huset i dag af samme grund, for så vidt godt nok.
Søren er igen i Indien, han tog af sted i lørdags og kommer først hjem på lørdag, så han følger projektet pr sms og email. Sikkert meget godt, så jeg ikke plager livet af ham  :o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk