Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bade(l)and  (Læst 10723 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Bade(l)and
« Svar #15 Dato: 02 Juni , 2009, 06:42 »
Det er også bare det at få vandet op... Brønddækslet er mega-tungt, og ikke sådan at flytte på, ellers kunne jeg jo bare bruge en spand i snor, men pga børn, katte og hund, kunne det jo være godt at man bare havde en lille revne, hvor ledning og slange kan gå igennem. Jeg må se hvad jeg kan finde.  :)
Mvh Marianne

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 02 Juni , 2009, 06:57 »
Hvis du bare skal have vandet op af brønden er en dykpumpe god nok, den kan pumpe det ca. 6 meter op, HN har en til 2-300 kr.

Men det er rigtigt som Finn skriver, til havevanding dur den ikke, med 25 meter slange på løber det ikke ret stærkt, og kan overhovedet slet ikke trække en sprinkler, Jeg har en 1000l palletank som jeg fylder fra en gammel brønd, der er hane i bunden så det kan tappes i spande/vandkande.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 02 Juni , 2009, 07:00 »
Vi har en pumpe (ikke en dykpumpe) til vores havebrønd, jeg kan ikke lige huske om det er grundfoss eller ? Selvfølgelig koster den noget, men på længere sigt tjerner den sig ind  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 02 Juni , 2009, 07:05 »
Ja, Bjørn, det er sådan en jeg skal have fundet. Tak for de gode råd til alle!  :D
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 02 Juni , 2009, 19:38 »
Det er altså sjovt at kigge på mine 'badedyr'...
De store ællinger kommer op i bassinet ved at bugsere deres veludviklede forparti op over kanten, så vipper de automatisk ned i vandet, når de får overbalance.
Ælling har analyseret situationen og kravler over et bestemt sted, hvor der er et hul i kanten (et håndtag), der kan man lige holde fast med kløerne, og komme op i vandet.
Når de skal op af vandet, hopper de bare.
Så de har ikke fået nogen 'stige' for de klarer det fint selv.
Hvis de store ællinger er i vandet, og Ælling vil have badet for sig selv (de fylder jo det meste), så kravler den op, og laver et mere eller mindre kontrolleret 'undervands-ræs' en omgang eller to - så springer de store ud af bare forskrækkelse. Hvorefter Ælling kan nyde sit bad i ro og fred...  ;D

!n !l
Mvh Marianne

Woody

• Gæst
« Svar #20 Dato: 03 Juni , 2009, 11:43 »
Hvor ser det skønt ud.
Ja det er rigtig sjove,når de bader.
Mine små Ællinger på 2 uger tager også en hurtig rygcrawl, så det sejler med vand.
Jeg bruger bare sådan en dims, man renser grillrist i.
Den er fin,når de er så små endnu.