Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: chicken guard  (Læst 4145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
chicken guard
« Dato: 03 November , 2020, 08:51 »
Er der nogen herinde som bruger chicken guard hønseåbner og som kører på strøm, som ved om den holder tiden ved strømsvigt. Evt kan den køre på både batteri og strøm samtidig.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: chicken guard
« Svar #1 Dato: 03 November , 2020, 14:54 »
Jeg har lige købt ny auto åbner/lukker af mærket Kerbl Aut.. Den kører på både batterier og el, så ved strømsvigt skulle der ikke ske noget mht op- og ilukning.

Så er der batterier og mulighed for strømtilslutning skulle du være sikret.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: chicken guard
« Svar #2 Dato: 03 November , 2020, 18:18 »
sådan en har jeg lige nu, men den kan finde på at svigte, især hvis der har været meget regn så vil den ikke. Og det sker selvfølgelig altid når vi skal ud af døren. Og så er der lige en ting mere jeg ikke bryder mig om ved kerbl og det er  at når jeg har brugt den manuelt skal jeg huske at trykke igen så den går over på automatik. Det skal du også huske at trykke en ekstra gang hvis du har stillet ved klokken. Det er jeg åbenbart ikke så god til at huske.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: chicken guard
« Svar #3 Dato: 04 November , 2020, 19:10 »
Tak for orienteringen om funktionen ifm manuelbetjening.
Min installation sidder i tørvejer - inde i hønsehuset, som er i en muret lade. Jeg skal dog have kunstlys på den her årstid, da vinduet hvorover installationen sidder vender mod nord og meget hurtigt lukker, hvis blot det er lidt overskyet.

Men her forleden skete noget for mig uventet, mens jeg stod i hønsehuset og hvor lyser var tændt - begyndte lågen at lukke ???. Det var mørkt udenfor, men lyscensoren er placeret indendørs ud for vinduet, så i princippet skulle den jo ikke lukke før lyset slukker !!! Underligt - men meget godt, for der må gerne være lukket på den tid, men jeg giver gerne hønsene lidt længer tid til at spise og finde op på pindene.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: chicken guard
« Svar #4 Dato: 04 November , 2020, 22:34 »
Ja ind imellem sker der besynderlige ting med alt det mekanik. Min sidder godt gemt oppe under tagskægget. For år tilbage ringede dørklokken hos os og jeg gik ud men der var ikke en sjæl, det skete så lidt efter igen. Jeg fortalte det til min svigerfar som signalerede at jeg var tosset, så ringede den igen og jeg bad ham om at gå ud, så kunne han jo selv se det var rigtig hvad jeg sagde. Jeg var godt nok også bange for at der så lige netop der skulle stå nogen derude, så havde jeg godt nok blevet til grin. Men sådan gik det heldigvis ikke. Og min computer startede også lige pludselig midt om natten. Teknik uhadada
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: chicken guard
« Svar #5 Dato: 04 November , 2020, 22:53 »
Så men ja, men der er oftest en naturlig forklaring på mærkelige ting der sker.