Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spis høns - så bliver du sund.  (Læst 6116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Spis høns - så bliver du sund.
« Svar #30 Dato: 02 Juni , 2009, 15:48 »
Er fuldstændig enig.

Alle folk tumler med noget. Mange siger det bare ikke, og dem man kender bedst kan enda gøre det uden man ved det.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #31 Dato: 02 Juni , 2009, 16:44 »
Se nu har jeg først lige læste denne tråd. Hvis I synes, kan den deles op og flyttes ind i hyggesnak, som kun kan ses af medlemmer?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #32 Dato: 02 Juni , 2009, 16:54 »
Mikkel, hvis jeg havde en datter, ville jeg pludselig gå ind for arrangeret ægteskab... ;D
Du er Skøøøøøøøn  :-* :-* :-* :-*

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #33 Dato: 02 Juni , 2009, 17:11 »
Se nu har jeg først lige læste denne tråd. Hvis I synes, kan den deles op og flyttes ind i hyggesnak, som kun kan ses af medlemmer?
Det var da nok en rigtig god idé! Ikke at der er noget "galt" med emnet, men det er da nok lidt personligt at lægge ud til alverden, der bare skal finde nogle æg.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 02 Juni , 2009, 17:32 »
enig

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 02 Juni , 2009, 18:11 »
@Finn,

Det lyder helt fint. Det er jo nok egentlig der, det hører til.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 02 Juni , 2009, 19:41 »
Hej alle i denne anerledes tråd.

Her efter at have læst tråden , kan jeg kun give Mikkel ret : ikke mange mandlige input !! ??
Det skal jeg nok undlade at " klåge åge " rundt i  :D

Noget helt andet , OG LANGT ALVORLIGERE , har dog slået mig : den lange tid i har været på medicinen og fortsat er det !! UUUU HA DA DA

Jeg er i samme båd som jer , men medicinfri i dag. Udelukkende på grund af noget som ikke ret mange i lægestanden egentlig er bevidst om , det være sig alm. læge , psykiater eller psykolog. ( skriver min historie lidt senere )

Dette vil nok komme bag på mange mennesker , men ved rigtig rigtig mange typer psykopharmika ( ikke alle , så ikke alle psykiske lidelser dækkes af følgende ) ABSTINENSEN ER IDENTISK MED SYMPTOMET !!!!!!!

Det kan lettest illustreres sådan : ( undskyld den måske lidt sorte humor i illustrationen ) : Jeg trasker ned til lægen da jeg føler jeg har GAK I LÅGET , lægen har psykopharmika mod GAK I LÅGET , modtager den og den terapi som naturligvis følger med for at afdække årsagen til GAK I LÅGET , efter endt terapi foregår en ( LAAAAAANG udtrapning ) men det får hjernen til at gå amok fordi den - fejlagtigt - tror den mangler den givne psykopharmika !! Så for at få fat i den savnede ( dette er så et ABSTINENS SYMPOM NU !!! ) psykopharmika skriger hjernen : jeg har GAK I LÅGET !! Men jeg har ikke GAK I LÅGET - jeg har ABSTINENSER ...

Jeg understreger på det kraftigste : det gælder ikke alle sindslidelser men rigtig rigtig mange.

SKRÆMMENDE IKKE SANDT

Min egen udtrapning tog knap 1 år og 2 gange måtte jeg lidt op i dosis , fordi ABSTINENSERNE var for slemme.

Senere - skal lige ud og bygge lidt videre på hønsegården - kommer den " triste " del af mit liv , i dnne tråd.

mvh

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 02 Juni , 2009, 20:11 »
ja så meget for at medicinen bare skal bruges som en støtte til at give overskud til at komme på ret køl igen ...... ::)

Sq noget af et bagslaw ! :o
Med venlig hilsen Søs

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 02 Juni , 2009, 20:16 »
Jeg syntes også det er godt at få den flyttet ;)

Lene: Hvor er du sød :D Det kunne da komme på tale hvis det var ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 02 Juni , 2009, 21:29 »
Jeg er imponeret over alle jer der tør blotte bugen   <E<M *l
Alene det viser jo at man er godt på vej, når man tør dele sig selv med andre  <- Og i den proces finder man også ud af hvem i ens netværk der er værd at satse på  <.
Vi har alle større eller mindre ting at slås med, det være sig nuværende problemer eller spøgelser fra fortiden, men ved at kalde tingene ved deres navn, bliver de som regel nemmere at forholde sig til - ikke at det ikke er hårdt, men nemmere når man kan dele...

Og Lene: jeg er helt enig med dig  ;D og nu har jeg jo en datter  ;) og ovenikøbet på 15 år  :D
Så Mikkel pas på  ;) og hvis hun ikke falder for dig (hvilket jo ville være mærkeligt hvis hun ikke gør  :D) så vil hun elske alle dine heste, hunde + hvalpe og høns  ;) ;D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 02 Juni , 2009, 22:20 »
Nu har jeg så været ude og arbejde lidt på hønsegården , og fået min favoritkat "brutus" behandlet efter hans hjemkomst fra den gængse 14 dages strøjfe tur - håber de andre katte ser værre ud end " brutus " - første gang han har fået SÅ mange tæsk.
Som lovet mit bidrag omkring min psykiske statur , liv og levned gennem mere end 20 år.
Den 2 maj i år , kunne jeg holde : mit nye liv 5 års dag   ;D  Efter mere end 20 år i blandingsmisbrugets vold.
Bagude ligger mere end 20 års langsomme deroute , kulminerende med 2 selvmordsforsøg , 9 måneder som hjemløs og den langsomme smertefulde vej tilbage til livet.
Det hele startede såmænd "bare" med en ked af det ung mand, der fandt ud af alkohol kunne hjælpe med at "glemme", efterhånden skulle flere ting " glemmes " , det blev til weekend druk , kvartalsdranker , perioder uden alkohol og ja - lægebesøg : psykopharmika ad libitum ( som jo ikke virker når man drikker ). Opgivet af distrikts psykiatrien , da de ikke kunne kende forskel på misbrugeren Jan og den syge Jan ( ja - sågar personligheds forstyrrelse var de inde på inden jeg røg ud af psykiatrien ). Har besøgt mange psykologiske haver - indefra. Så blev jeg afgiftet - en ny vidunderlig læge anbefalede ( læs : befalede ) herberg , 14 dages total fred for andet end social omgang med andre , herefter terapi i mange former for at afdække videre behandling og korrekt behandling. 17 ugers døgnbehandling efterfulgt af jobprøvning og opfølgende terapi.
Den udløsende faktor for mere end 20 års deroute : en ung mands "mindre depression" over bedstefaderens død og familiens :" det kommer du hurtigt over , så snakker vi ikke mere om det - VEL !!! "

Men nu kan mine første høns snart flytte ind på min gård  weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee   ;D

Vil i vide mere - bare spørg - det er nemlig førsteklasses gratis terapi for mig  :D

Et stort pip fra

hanegalgak

jan

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #41 Dato: 02 Juni , 2009, 22:25 »
 Til dig Jan    *b

Rigtig meget tillykke med dit 5. år med dit nye gode liv !
Og rigtig meget held og lykke med dine høns.

Det glæder mig sådan at vi kan være her for hinanden udover fjer samhørigheden.  *p *p *p *p *p

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 02 Juni , 2009, 22:26 »
Puha, jeg ved ikke hvad jeg skal sige, andet end at jeg er imponeret over, at du HAR fundet vejen tilbage!! Stor respekt for det!
Det lyder som om dyrene indgår som et positivt indslag i din hverdag, utroligt hvad de (fuldstændigt intetanende) kan gøre for os, som har eller har haft svære perioder.
Stort tillykke med dit nye liv!!  <I <M *b
Mvh Marianne

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 02 Juni , 2009, 22:44 »
Dyrene : ja , jeg har haft akvarie i - sammenlagt - mere end 30 år. Diverse fugle i voliere anlæg mere end 10 år. En skt. bernhardts hund og mange katte. Uden det islæt i livet - dårlig trist tanke.
Kattene står mit hjerte nært , har 3 nu : Brutus - halvt norsk halvt ukendt - slagsbroder af karat ...
                                                       Lundin - rent norsk pjevset ofte snorkende måske gravid med brutus hunmis
                                                       Timo - fyr der ikke har fattet han mangler de ædlere dele
Og nu kommer der så snart høns , måske kalkuner og og og
Nå ja - ikke at forglemme : 4 lånte hængebugssvin der fungerer som økologiske ukrudts bekæmpnings tanks  ;D ;)

Jeg har det så dejligt med kattene og giver hønsene bare en brøkdel af det også : så går jeg i seng med et stort  ;D

jan

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 02 Juni , 2009, 22:47 »
Det var da bestemt ikke noget lille Pip, det var da vist et højt kraftigt kykkeliky.
Tillykke med det   <I <Iflot fortalt. <M