Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spis høns - så bliver du sund.  (Læst 6119 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Sv: Spis høns - så bliver du sund.
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2009, 22:36 »
Du har så inderligt ret. Det kan være svært at få det sagt, men jeg har også bestemt mig for at være ret åben omkring det. Være med til at gøre det til noget man taler om og forholder sig til. -Og netop til at komme alle de fordomme der er omkring psykiske lidelser lidt til livs, at få afmystificeret det og gjort det til noget forståligt - også for børn. Vi har jo to på 8 og de kan jo se når jeg ikke er på toppen. De er jo ikke dumme. Men det er lidt svært når folk der ikke kender én ved at man fejler noget  for de er på forhånd sikre på at man er skør og mindre begavet. Sådan er det jo ikke. Kun tosset på den "rigtig fede" måde, men det har jeg nu altid været. 8)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 30 Maj , 2009, 22:42 »
Mine to unger er ret nært knyttet til morfar, og det har været vigtigt for mig, at de ikke fik samme sære dårligdomme ud af hans sygdom, som jeg har fået. Så meget desto mere, fordi han er blevet mere syg med årene. Når han er rigtig dårlig, har han ofte slet ikke orket at se børnene i lange perioder, og det kunne de jo ikke rigtig forstå. Et eller andet sted undervejs opstod så forklaringen om "den grå mand".
Han har faktisk hjulpet os alle sammen til at kunne tale ordentligt om emnet og også om hvor meget det belaster hele familien, når et medlem er sygt. "Den grå mand" bor simpelthen inde i morfars hoved - og indimellem må morfar slås med ham, fordi den grå mand vil have hele hans hjerne. Det har børnene kunnet forstå, og selvom de synes, det er frygtelig synd for morfar og gerne vil hjælpe, så kan de godt forstå, at det bedste de kan gøre, er, at give morfar ro til at tæve den grå mand selv. "Så ses vi, når du har banket ham, morfar!"

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 31 Maj , 2009, 10:04 »
Ak ja ..Tabu er der masser af ..og de er skabt af fanden selv. Jeg burde ifølge mange teorier måske lide af depression..men har levet så mange år på facaden at det var vanskeligt at nå der ind hvor man kan mærke efter.
Efter en faktisk ret kortvarig proces med frigørelse af mit tidligere liv lever jeg udelukkende efter mavefornemmelsen ...er altid ærlig .... og hys hvis jeg kan mærke det er det der skal til. Det accepterer folk omkring mig (de har sq ikk noget valg) og derved undgår jeg at blive deprimeret( i hevrt fald længerevarende). Jeg er overbevist om at jeg har været det før ....men havde så travlt med at overleve på egne og mine 3 børns vegne at jeg ikke bemærkede det. Nu lever jeg det liv jeg ønsker ..og reagerer udfra mine behov ...så mærker jeg det heller ikke. Kan mærke angstanfald af og til ......men ved hvad det er der sker og hvorfor ....og fortæller det straks til dem omkring mig ..... ja så er der heller ingen problemer der.
Tabu er jeg ikke underlagt ..... kan altid fortælle om grunden til mine reaktioner ..... for folk skal vide der er en vej ud.
Jeg har været i et forhold i mange år med en psykopat der udsatte mig for fysisk/psykisk vold af diverse karaktere. yderligere detaljer kan jeg af praktiske årsager ikk komme ind på da dette er et åbent forum for alles øjne. Men alle er velkomne til at skrive privat hvis de har spørgsmål ...fx ang andre de kender i samme situation ..men de ikke ved hvordan de skal forholde sig til det. UFATTELIGT så mange i DK der lever i vold !

Vil gerne engang kunne bruge min uddannelse til at hjælpe voldsofre .... fx..ved kun de der har prøvet at være der at man ikke bare kan tage sig sammen til at komme fri ....ligesom med depression. Men jeg ved også at det tager mange års erfaring og afklaring i forhold til ens egen fortid før jeg skal arbejde med det. Det skal jo være på basis af faglighed og ikke bare ud fra egne erfaringer.

Så til alle jer der lider under en hverdag med depression .... I kan komme ud af det ..... det gælder "bare" om at få de rette enkeltheder til at gå op i en højere enhed. Giv tid og hold håbet højt.

Og høns er simpelthen medicin for sjælen !!!
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 31 Maj , 2009, 11:03 »
I er i sandhed sunde mennesker.
Det er stort og rigtig flot og ikke mindst vigtigt at kunne sætte ord på.
Jeg var selv i tvivl om hvor vidt jeg skulle "dele" mit sygdomsforløb med jer men kom frem til at det om ikke andet jo kunne være en del af min proces.

Søs Rose, rigtig godt forklaret til dine børn om "den grå mand" nogle gange er det nemmere at tænke i billeder især for børn.

Jeg nærer dyb respekt for mennesker der som jer,  er tro imod jer selv og står ved jeres "svage" sider.
Så er der ikke noget bull shit.

Hønsene hører til vores bløde værdier og glæder....

UPS.... Ja sorry... storm olsens  "grå mand"
beklager forviklingen.
« Senest Redigeret: 31 Maj , 2009, 13:47 Fra Lene, Rungsted »

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 31 Maj , 2009, 11:44 »
Det var nu Storm-Olsens "grå mand" 

Vi har en hel anden ,for børnene abstrakt men alligevel ganske virkelig mand, at tage forholdsregler imod.
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 31 Maj , 2009, 13:01 »
@ Søs  *b
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 31 Maj , 2009, 13:09 »
taaaark .....  <.
Med venlig hilsen Søs

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 02 Juni , 2009, 14:41 »
woaw, sikke en dejlig livsbekreftende tråd. selv om der kommer nogle hårde skæbner frem på bordet, er det så meget positivt at læse mellem linierne her inde. og jeg bliver næsten mere glad for at mine børn købte hønsene til mig  :) de er virkelig endnu et værktøj at bruge i stedetfor antideprissiva. som jeg mod lægens råd nægter at tage. men ikke et ondt ord om medicin. de hjalp mig i mange år. jeg har bare lært at se på livets op-ned-ture som positive og en erfaring rigere. og hønsene er altid enig med mig, når jeg beklager mig over livet til de.  :D

stå på alle her. måske synes tunellen mørk og lang, og man ikke kan se åbningen. men tænk om den bare går i en sving, og åbningen er nærmere end man tror?

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 02 Juni , 2009, 15:13 »
Det var en trist, men meget livsbekræftene tråd at læse. Jeg sad og blev helt varm inden i (lyder nok lidt underligt at det kommer fra en dreng)

Lagde mærke til noget undervejs. Ingen mænd/drenge havde skrevet i tråden. Føllelser er tit meget svære at snakke om for mænd/drenge, og det ved jeg fordi jeg selv har haft meget svært ved det en gang, men man lærer af modgang at man blivet nød til at snakke om tingene.

Syntes selv jeg i løbet af mit korte liv har været igennem mange ting. En mormor der forandrede sig fysisk fra den ene dag til den anden, en alvorligt syg mor, en mangel på indentitet og en ordentlig psykisk dødsangst/miste angst igennem det meste af vinteren. Det kan være rigtig hård kost, men så længe man holder hovedet højt, tænker glade tanker, tæller ned til gode tider, har sin familie har sine nære venner og virkelig bare alle dem man holder af, så kan det aldrig helt gå skævt.

Idag er jeg meget mere åben om alt, og det er der tit mange der ikke kan forstå på min alder. Mange syntes til tider jeg kan være ret så sær (f*** dem ;)?) Det er ikke deres små lortede meninger der tæller. Det er ens venner, familie og ikke mindst ens egen. Stortset alle drenge på min alder ville aldrig ture og ikke engang overveje at skrive åbent om sådan noget. Var selv betænkelige i starten fordi jeg med det samme forventede at blive stemplet som underlig, unormal og syg.. En man bare skulle holde sig fra. Sådan er det bare ikke. Snakker man med folk om det og forklare dem det virkelig ordentligt, så forstår de fleste en til sidst.

Det blev vidst lidt langt, men selv unglinger som mig kan have problemer :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 02 Juni , 2009, 15:22 »
Jeg tror at alle her sætter umådelig stor pris på dig, Mikkel *l
Hvis du var min søn, ville jeg være den stolteste mor *y
Og jeg har tre sønner, så jeg udtaler mig ikke på tomt grundlag  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 02 Juni , 2009, 15:27 »
Tak skal du have Marianne det er jeg glad for at høre ;)... Kender til mange der har haft det skidt, og det er som regelt venner, famile og dyr der hjælper dem ud af det. Tror det er det at der er noget som lever der for folk op af deres mørke huller ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 02 Juni , 2009, 15:32 »
*l og  *l til dig, Mikkel.  Du er mere end god nok!
Det er sjovt, men når man er åben om sine depressioner, er der altid nogle andre, der også får mod til at være det.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 02 Juni , 2009, 15:39 »
Jeg må sige det samme Mikkel. Det er meget sundt for sjælen at kunne fortælle om det der rør sig inden i en. Og flot at du som den første mand tør stå frem. <M  Mange mænd kunne få det bedre hvis de turde lukke lidt op for følelserne. Selvom der er sket en betydelig forandring i de sidste gennerationer.
( Vi mangler en flot Hane i annimationerne) ;D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 02 Juni , 2009, 15:43 »
Mange tak. Det lønner sig altid at være åben. Jeg har nu aldrig haft en rigtig depression. Kun noget som vi nåede at fange i optakten, og så en rigtig psykisk nedtur. Det værste ved sådan noget, ihvertfald for mit vedkommende er at jeg stopper med at spise, og derfor taber mig en del.

Ikke mere snak om mig selv ;)... Vi kan vist alle blive enige om at man skal være glad for livet og alt det gode det bringer ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 02 Juni , 2009, 15:44 »
Jeg tror simpelthen at der er RIGTIG mange mennesker, som går rundt og har "ondt i Sjælen" men som er bange for at fortælle om det og bange for ikke at blive taget alvorligt.

Mennesker som foregiver at alt er okay.

Alle har eller får problemer af den ene eller anden slags på et eller andet tidspunkt, for livet er bestemt ikke altid en dans på roser.
Og når jeg har været i modvind, så plejer jeg at "opremse for mig selv" alt det gode jeg har, istedet for at fokusere på det negative. Og der plejer at være flere goder end onder, heldigvis.

Jeg ved heller ikke lige hvad fremtiden vil bringe for mig, idet jeg er blevet tilbudt en pose penge og stoppe på jobbet her den 30/9 eller også kan jeg blive til udgangen af 2010 og så selvfølgelig ryge der.
Jeg er i syv sind, for kan jeg finde et nyt job ? bliver det "fedt" hvis jeg bliver til udgangen af 2010 osv. osv.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub