Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kvalificerede holdninger søges til vildtlevende, bortfløjen moskusandrik  (Læst 10581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Det er godt nok blevet koldt og blæsende nu, og mine moskusænder er for første gang trukket i læ. Men hvis du ikke kan fange ham, så er den vel ikke længere. Jeg tror stadig at han klarer den, når han er så velfodret.

Offline Henningsdatter

  • Bruger
  • Indlæg: 13
Det er godt nok blevet koldt og blæsende nu, og mine moskusænder er for første gang trukket i læ. Men hvis du ikke kan fange ham, så er den vel ikke længere. Jeg tror stadig at han klarer den, når han er så velfodret.

Hej Marie

Tak for input. Vi harheldigvis vindstille (3 m/s) og den koldeste nat bliver minus 7. Det er en stor lettelse i forhold til vejrudsigten tidligere på ugen, som sagde minus 13 og 8 m/s. Der er også kun faldet 6-7 cm sne ialt i denne uge.
Der er mange områder med læ ved søen, og om dagen sidder han ved foden af en høj busk, som er forholdsvis tæt i bunden.

Hvis det bliver koldere, må jeg prøve at finde ud af, hvor man kan købe kastenet til fuglefangst. Den lokale ejrudsigt siger, at det ikke bliver værre end nu, og at det vender til plusgrader hele døgnet på under en uge.