Uuuuuuh jo..... jeg er jo en hårdkogt sjæl der MEGET ofte proklamerer mit meget naturlige forhold til det at holde høns. De skal leve godt..kan bruges til kæl..... og skal de af med hovedet (eller under spanden

) ja så er der ingen skrubler her. Og så får jeg kyllinger og KLASK ligger jeg med snuden i græshøjde og verden går på stand by

Men har jo prøvet i hele 2 år at få de kræ til at mangfoldiggøre sig. det er ren nostalgi..havde kælehøns som barn.. ( min far lærte mig at forholde mig naturligt til det med slagtning) Dengang var det jo dem der hørte på alle mine sorger og glæder ...har savnet dem alle de år jeg har boet i lejlighed.
grunden til jeg kom af med mine høns da jeg var barn var at jeg skulle på efterskole (fantastisk tid ) Mine forældre var selvfølgelig indstillet på at passe dem mens jeg ikke var hjemme. Men ak..min far måtte slukke for hovedafbryderen på dem alle. Fra den dag jeg tog afsted til skolen sultestrejkede kræende ..hele banden ! Han prøvede ALT .... både at nøde dem og true dem

men ak ...de sad og ville absolut ikke æde. Kun når jeg kom hjem i weekenden ...det holdt jo ikke en meter !!!
Så mit forhold til høns når helt ind i det inderste rum i mit hjerte..... Så TROR NOK LIGE at 17 års ventetid før man får sit næste kuld kyllinger gør en heeel del ved glæden

Ååååååååh suk hjerte...brist ej