Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllere igen  (Læst 2418 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Kyllere igen
« Dato: 20 Maj , 2009, 08:31 »
Weeee - så er årets sidste hold kyllere klækket her på matriklen. Det er blevet til 15 små dunkugler. Jeg lagde 20 æg i maskinen, 17 var befrugtede og der kom 15 kyllere ud af det. Det er 12 sølvrandede store Wyandotter og 3 kryds af sølvrandet wyandot/gul orpington. De tre kryds bliver spændende at følge. Den ene ser gul ud, men de to sidste er ret ubestemmelige i farven. De er alle tre lidt mere 'kuglede' end resten af dunlingerne og de har helt sikkert orpernes temperament; de lærte lynhurtigt at der var noget der var spiseligt og så placerede de sig midt i maden og gik i krig.....  ::) . De andre bruger lidt mere krudt på at undersøge omgivelserne og spiser lidt mindre uhæmmet.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Woody

• Gæst
Sv: Kyllere igen
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2009, 08:47 »
 ;)og hvor er billederne?
Det er ikke sket, hvis der ikke er billeder.. :D

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2009, 08:59 »
Tillykke, glæder os til billeder :D

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Sv: Kyllere igen - ramt af uheld
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2009, 14:24 »
Aiii altså syntes vi har været lidt uheldige de sidste to uger.
Først slap min blå wyandot ud og hoppede lige i gabet på min lille røde jæger (en Irsk Terrier). Det overlevede den li'som ikke  :'(. Så i søndags døde en af mine to hvid/guldrandede kyllinger på 10 uger - aner ikke af hvad :'(. Den lå der bare og var død. Så igår eftermiddags havde de nye små kyllinger vovet sig ud i deres lille gård på deres 1 uges fødselsdag  <I. Der skete så det uheldige at en af dem stak hovedet ud gennem kyllingenettet (jeg stod jo derned og beundrede dem) i det samme som den røde jæger kom luntende. Det efterfølgende gik meget stærkt; kyllingen mistede hovedet  :'( og den røde jæger blev løftet i hoved og r.. og smidt i fiskedammen (buret står lige ved siden af dammen). Efterfølgeldene har den røde jæger så gået langt uden om kyllingeburet (hendes begejstring for vand kan ligge på et meget meget lille sted). Jeg har et håb om at hun har fået forbundet kyllingerne med stort ubehag  <B.
Nå, de pågældende kyllinger er nu ret spændende i farven. Der er rene sølvrandede, kryds af blå og sølvrandet samt kryds af wyandot og orpinton. Dem der er kryds af blå og sølvrandet wyandot ser sørme ud til at blive blå, men dog mørkere blå end deres mor - spøjst. Men OK det blå er jo ikke en renavlsfarve.
mvh
Mette
mvh
Mette

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2009, 14:29 »
Det var da... <B  dumme røde jæger... Nå, vi håber, hun lærte det!

Tillykke med alle de ny. Det lyder rigtig spændende.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2009, 14:36 »
Host host billeder!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2009, 19:14 »
Det er ikke sket, hvis der ikke er billeder.. :D

Enig, Woody!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2009, 09:34 »
Jeg ville så frygtelig gerne også strø om mig med billeder, men altså jeg er bare så dårlig til det med billeder. Alt vores udstyr er sådan noget top-professionelt foto-noget (det er både gemalens arbejde og hobby), som jeg ikke kan finde ud af at bruge. Så det ender altid med at jeg må få gemalen til at hjælpe og han gider ikke altid lige tage et billede af en kylling.....
Jeg skal prøve, men jeg vil ikke love noget.
mvh
Mette
mvh
Mette

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Maj , 2009, 16:48 »
Så det ender altid med at jeg må få gemalen til at hjælpe og han gider ikke altid lige tage et billede af en kylling.....

::)

Kast dig ud i det selv, Mette, bare det ligner kyller lidt, er vi tilfredse.  :)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #9 Dato: 29 Maj , 2009, 09:31 »
OK - nu har jeg så billeder på mit -efterhånden aldrende - digitalkamera. Og så har jeg opdaget at selv genopladelige batterier åbenbart har en 'udløbsdato'. Efter 5 billeder taget her til morgen døde de ellers nys opladede batterier...  Nå, men det kunne da løses med nogle 'engangsbatterier' så nu har jeg billeder af både nye kyllere, kyllingehuset, de 11 uger gamle kyllere, de to orpingtondamer og det flotte nye hønsehus  ;D
Næste isssue; billeder til pc. Fandt igår ud af at min arbejdspc kunne man uden videre bare sætte et SD kort i og vupti så kunne man både se billederne på pc'en og gemme dem (en kollega havde tilfældigvis sådan et kort liggende). HURRRAAAA så kan jeg sikkert bare forbinde mit kamera med min arbejdspc via USB stik (mit kamera er jo fra før SD kortets opfindelse). SNYDT - det krævede at man installerede en device driver hvilket jeg så ikke kan da jeg ikke har administratorrettigheder på min pc og vores IT afdelingen er MEGET restriktive med hvad der må komme på vores maskiner. Ja, ja det skal ikke være nemt  ::)
(Nå, men det kan være at jeg snart skulle tage mig sammen og få en mobil telefon. Og så skaffe en med kamera og SD kort) - det er jo ved at være helt pinligt ikke at have en mobil....... :o

mvh
Mette
mvh
Mette

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 29 Maj , 2009, 09:37 »
Kan du ikke låne dit kamera + kabel til en, der har en pc uden restriktioner? Så kan vekommende lægge billederne over på et usb-stik.
På nyere pc'ere installerer de drivers nærmest sig selv.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Maj , 2009, 15:52 »
Det er da noget af et forhindringsløb, hva'?  Det lyder som om det indtil nu er  <M , så nu er det bare med at få dem uploaded.  Mariannes idé med en usb-nøgle er god.  Jeg eeeelllsker usb-nøgler.  *p

Jeg skal nok vente tålmodigt, til løsningen viser sig for dig, og jeg gratulerer med dit gå-på-mod.

*l
Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #12 Dato: 30 Maj , 2009, 08:54 »
Og når du først får det til at lykkes én gang, så er det ikke nær så besværligt framover.
Vores (ret gode) kamera "faldt" desværre på gulvet og flipper helt ud når man tænder det. Det har været hos foto-mand, men han mente man lige så godt kunne smide det ud. :'(
Så mine billeder er af meget vekslende kvalitet og taget med min mobiltelefon. Det er SÅ nemt at overføre billederne fra den. Stik i pc og mobil, den installerer selv driver, den overfører selv billeder og vupti - billederne kan sættes ind hvor man vil have dem. 8)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #13 Dato: 11 Juni , 2009, 14:27 »
TAAADDAAAAAA! Så er løsningen fundet: Min gemal fandt et eller andet pc adaptor kort som min blærbare uden videre accepterede. Dvs. nu kan jeg bare stikke kortet fra kameraret i adapteren og i pc'en og voila billeder  ;D.
Så her er det første billed af mine kræ. Jeg måtte dog sætte billedet en del på skrump for det fyldte lidt meget. Så næste projekt er at huske hvordan den nu liiige var at man sætte opløsningen på kameraet lidt ned  ::).
Men altså et stk billed der viser mine to opingtonblondiner og den lille flok af store wyandotkyllinger (billedet er fra sidste uge) inde i deres nye hønsehus  :).
mvh
Mette
mvh
Mette

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #14 Dato: 11 Juni , 2009, 14:32 »
Jubiii Mette Marie, Så kan vi også følge med hos dig.
Fagre nye verden....