Aiii altså syntes vi har været lidt uheldige de sidste to uger.
Først slap min blå wyandot ud og hoppede lige i gabet på min lille røde jæger (en Irsk Terrier). Det overlevede den li'som ikke

. Så i søndags døde en af mine to hvid/guldrandede kyllinger på 10 uger - aner ikke af hvad

. Den lå der bare og var død. Så igår eftermiddags havde de nye små kyllinger vovet sig ud i deres lille gård på deres 1 uges fødselsdag

. Der skete så det uheldige at en af dem stak hovedet ud gennem kyllingenettet (jeg stod jo derned og beundrede dem) i det samme som den røde jæger kom luntende. Det efterfølgende gik meget stærkt; kyllingen mistede hovedet

og den røde jæger blev løftet i hoved og r.. og smidt i fiskedammen (buret står lige ved siden af dammen). Efterfølgeldene har den røde jæger så gået langt uden om kyllingeburet (hendes begejstring for vand kan ligge på et meget meget lille sted). Jeg har et håb om at hun har fået forbundet kyllingerne med stort ubehag

.
Nå, de pågældende kyllinger er nu ret spændende i farven. Der er rene sølvrandede, kryds af blå og sølvrandet samt kryds af wyandot og orpinton. Dem der er kryds af blå og sølvrandet wyandot ser sørme ud til at blive blå, men dog mørkere blå end deres mor - spøjst. Men OK det blå er jo ikke en renavlsfarve.
mvh
Mette