Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønemor har fået kylling....hvad gør jeg?  (Læst 2741 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peterluno

• Passiv bruger
Hønemor har fået kylling....hvad gør jeg?
« Dato: 09 Maj , 2017, 18:06 »
Hej alle.

Jeg har lige fået en kylling, som er udruget af hønemor. De er i deres eget hus, uden at andre høns og hane kan få adgang. Skal jeg sætte en varmelampe op i huset eller?
Skal man gøre noget for at få kyllingen til at spise og drikke, eller ordner hønemor det?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt igang ;-)

Vh. Peter

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Hønemor har fået kylling....hvad gør jeg?
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2017, 18:19 »
Rolig, rolig hønen klare alt, hvis du sørger for mad. Husk kyllingen ikke er så stor, så foder skal kunne nås. Undulatfrø, små havregryn, hårdt kogt æg kunne du lægge ud med  <A

Offline Peterluno

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2017, 18:26 »
Tak for svar Hans-Kurt.
Jeg har stillet noget startfodder (granulat) og vand i huset. Hønemor skal ud af huset for at få mad og vand. Hvad med lemmen i huset? Kan den godt stå åben det meste af dagen? 

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2017, 18:33 »
En hønemor er perfekt til at passe sit afkom. Du skal blot sørge for at forholdene er ok. Hun går ikke ud anden end hvis det er ok for de små. Dog skal du sørge for, at der er gode adgangsforhold for de små poder.
Jeg har en lang adgangsbro fra går til hønsehuset, og der er mindst 50 cm´s højdeforskel. DEN GÅR IKKE. De små kan ikke finde ud af at benytte landgangsbroen. Så dør de af kulde, da hønen ikke kan tælle, om hun han alle med.