Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: blindhed hos hane ??  (Læst 3437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline VibekePie

• Passiv bruger
blindhed hos hane ??
« Dato: 10 November , 2016, 10:58 »
jeg har overtaget en maranhane fra i foråret, han blev mobbet i hønsegården, derfor kom han til mig for et par uger siden.
Han er ved godt huld, men har hele tiden virket lidt besynderlig i sin adfærd - stødte af og til ind i ting, turde ikke hoppe ned fra få cm højt trin mm.
De sidste dage er han blevet stille, sidder meget med lukkede øjne, vil ikke rigtig gå rundt, har tilbøjelighed til at dreje rundt om sig selv.
Hans øjne virker slørede ala grå stær, kan han være blevet blind ?

hilsen Vibeke

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: blindhed hos hane ??
« Svar #1 Dato: 10 November , 2016, 11:36 »
Ja - det kan han og det synes jeg, hans adfærd tyder på - eller i hvert fald meget dårligt seende
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Dorthe S.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 November , 2016, 15:12 »
Jeg har en silkehøne, som også jævnligt støder ind i ting, og som heller ikke tør hoppe ned fra trin. Hun er flere gange løbet direkte ind i mine ben. Jeg er overbevidst om, at hun ser meget dårligt. Jeg har lavet små forsøg med hende, hvor jeg har sat mad tæt ved, som hun ikke opdager, men når jeg sætter mig lige ved maden og "kalder", så kommer hun løbende. Det er helt tydelig lyden, som hun løber efter, og ikke synet. Men min høne kender sin hønsegård og bruger de andre høns (tror jeg) til at "føre sig", så hun fungerer egentlig ok, og har et fint liv trods alt. Men din hane lyder lidt mere ramt. Øv.
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline VibekePie

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 November , 2016, 10:15 »
Han er kommet i himlen .....