Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøns, og wayendot....  (Læst 9860 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Andreas

• Passiv bruger
Silkehøns, og wayendot....
« Dato: 16 Maj , 2009, 23:22 »
Hej....
Er nybegynder med høns, og har næsten overtalt mor, og far til at få høns...
Jeg har læst en masse på nette om racer, og er noget frem til at jeg gerne vil ha´Wayendot, eller silkehøns. Kan disse to racer gå sammen???
Jeg kunne også godt tænke mig at få dværgvagtler. Kan dværgvagtler og høns enes???

Hilsen den uviddende Andreas ;D
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Silkehøns, og wayendot....
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2009, 08:12 »
Hej Andreas og velkommen til, med hensyn til om silke og wyandotter kan gå sammen, vil jeg sige at silke kan gå med alle, og jeg vil tro også omvendt.
Men med vagtler det tror jeg ikke du skal regne med de kan gå sammen.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2009, 08:12 »
Andreas, velkommen her på forum, du kan spørge om næsten alt, og være sikker på at få gode svar, der er mange meget dygtige hønsefolk her; jeg har selv fået rigtig meget hjælp *y
jeg er sikker på at silker og wyandotter kan sammen. Jeg har selv dværgwyandotter, og det er de skønneste høns. Du kan fortælle dine forældre, at de lægger pæne æg på ml 40-45 g med meget store orange/gule blommer, og de lægge også temmelig mange æg om vinteren, endda uden ekstra lys.
En af forskellene mellem vagtler og høns er, at du kan lukke hønsene ud, og de vil holde sig i haven og søge tilbage til huset om aftenen. Vagtlerne kommer sandsynligvis aldrig tilbage, hvis først de kommer ud.
De er også på andre måder alt for forskellige til at man kan have dem sammen, foderet er meget forskelligt. Men hvis Bjarne læser denne tråd kan han sikkert skrive mere.
Jeg læste i en anden tråd, at I har drivhus. Jeg har mine bobwhite vagtler i drivhuset, og de stortrives der.
Måske skal du lige få gennemført det med hønsene først, og når dine forældre ser, at det går godt og du passer dem fint, kan du gå videre med at overtale dem til vagtler i drivhuset  :D
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2009, 08:51 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 17 Maj , 2009, 08:33 »
HEj Andreas

Du skal vide Silker er hysteriske, grimme og fjollede høns.... ;) Wyandotter derimod er jo fremragende :D Er du ude efter dværge eller store høns? OG skal du have en hane også?
Wyandotter fåes i et væld af flotte farver det kan være rigtig svært at finde den man syntes er aller flottest, og når man så har fundet den man syntes er flottest og har købt en lille flok, så ser man et billede af en anden farvevariant som man da lige syntes er lidt flottere..... Men det skal du ikke være ked af, det er næsten en lov i hønsehobbyen, det er derfor langt de fleste af os herinde har flere racer eller farver ;)
Og jeg syntes dine forældre skal være rigtig stolte af at de har en teen-søn der gerne vil have høns.... du kunne jo også have spurgt efter øl og knallerter.  HURRA for den ungdom med sunde interesser!! hils du bare dine forældre og sig det videre :)

Held og lykke med det hele glæder mig til at høre hvad du ender op med for høns :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #4 Dato: 17 Maj , 2009, 09:10 »
Du skal vide Silker er hysteriske, grimme og fjollede høns.... ;)

Det passer altså slet ikke, Andreas. Wanda har bare bestemt sig for at hu ikke kan lide Silkehøns. De er søde, fredelige, sjove, lægger gode mellemstore æg, smager ganske godt og er nemme at gøre tamme. Det er en rigtig god race også som førstegangshøns. Dem kan du vælge med god samvittighed. Held og lykke - og som Wanda også skriver, så skal dine forældre være stolte af at du vælger sådan en sund og sjov hobby som høns.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Maj , 2009, 09:26 »
 *o *o *o *o *o *o *y
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 Maj , 2009, 09:28 »
Er du ude efter dværge eller store høns? OG skal du have en hane også?

Jeg tror det skal være store høns, og jeg kunne også godt tænke mig kyllinger, så en hane bliver det nok også til :D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #7 Dato: 17 Maj , 2009, 09:34 »
Wanda@ Det er jo ikke sikkert Andreas og andre nytilkomne kan gennemskue tonen og "det kærlige mobberi" der gennem den sidste tid har foregået mod Silkehønsene. Følgende er klippet fra Forums regler for brug af Forum:

Sjove og humoristiske bemærkninger kan bidrage til en afslappet og hyggelig atmosfære og er derfor meget velkomne. Man bør dog være opmærksom på, at ganske små nuanceforskelle kan bevirke, at en tilsyneladende harmløs bemærkning kan opfattes anderledes end tiltænkt afhænigt af den sammenhæng, den fremsættes i.

Alle bør være opmærksomme på at undgå for megen indforstået jargon / privat snak og klike-dannelse, da dette kan bevirke at andre (især nye) brugere kan komme til at føle sig "udenfor". Der henvises i stedet til at benytte PB – private beskeder.

Nå, Andreas; tilbage til dig og dine kommende høns. Det bliver rigtig spændende. Skal du på et tidspunkt bruge nogle Silkehøns må du sige til. Der er helt sikkert en del af os her på Forum, der kan hjælpe dig. Velkommen til - alle spørgsmål er også velkomne. Bare sug til dig. :D
Mange hilsner
Stinne

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 Maj , 2009, 09:37 »
Ok Andreas... lyder bare rigtig godt..... og håber du kan læse humoren i indlæggende herinde :)
OG vil så lige spørge om du har kigget på de Tværstribede Wyandotter? ;) Jeg har en flok som jeg muligvis skal af med, hvis den rette melder sig.... nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men jeg ville da elske at de kom hen til en ung knægt som dig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 17 Maj , 2009, 09:38 »
Ahhmen Stinne, point lige den lille smiley bagefter sætningen ;) man skal jo lige huske at læse hele sætningen ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 17 Maj , 2009, 09:40 »
Jamen Wanda er selv vild med silke hun ved det bare ikke *f
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #11 Dato: 17 Maj , 2009, 09:54 »
Andreas er fra Midtjylland.

Wanda@ Jeg siger bare at det ikke er sikkert at alle de nyankomne har læst alle de forgående tråde og dermed kan se det humoristiske islæt.  :)
Mange hilsner
Stinne

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 17 Maj , 2009, 09:59 »
Jamen Wanda er selv vild med silke hun ved det bare ikke *f

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ::)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 17 Maj , 2009, 10:02 »

Wanda@ Jeg siger bare at det ikke er sikkert at alle de nyankomne har læst alle de forgående tråde og dermed kan se det humoristiske islæt.  :)

;DJeg har læst en del af de foregående tråde, og kan godt se det kærlige drilleri :D

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 17 Maj , 2009, 10:10 »
Stinne@

Et lille venskabeligt forslag:

Gå i seng igen og stå så op med det rigtige ben ud af sengen først  ;).

Men Andreas, både silker og wyandotter er dejlige høns. Jeg har haft begge racer og kan kun se den fordel ved wyandotter, at de også lægger æg om vinteren  ;D

Og så velkommen til, altid dejligt med unge mennesker herinde  <I
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2009, 10:12 Fra LisbethPilkjær »