Andreas, velkommen her på forum, du kan spørge om næsten alt, og være sikker på at få gode svar, der er mange meget dygtige hønsefolk her; jeg har selv fået rigtig meget hjælp

jeg er sikker på at silker og wyandotter kan sammen. Jeg har selv dværgwyandotter, og det er de skønneste høns. Du kan fortælle dine forældre, at de lægger pæne æg på ml 40-45 g med meget store orange/gule blommer, og de lægge også temmelig mange æg om vinteren, endda uden ekstra lys.
En af forskellene mellem vagtler og høns er, at du kan lukke hønsene ud, og de vil holde sig i haven og søge tilbage til huset om aftenen. Vagtlerne kommer sandsynligvis aldrig tilbage, hvis først de kommer ud.
De er også på andre måder alt for forskellige til at man kan have dem sammen, foderet er meget forskelligt. Men hvis Bjarne læser denne tråd kan han sikkert skrive mere.
Jeg læste i en anden tråd, at I har drivhus. Jeg har mine bobwhite vagtler i drivhuset, og de stortrives der.
Måske skal du lige få gennemført det med hønsene først, og når dine forældre ser, at det går godt og du passer dem fint, kan du gå videre med at overtale dem til vagtler i drivhuset