Hej.... nu håber jeg at jeg får gjort dette rigtig, så mit indlæg ender hvor det skal. Er ny her

Jeg har fulgt jeres forum som gæst gennem noget tid og fundet svar på mange spørgsmål. Tak for det. Nu har jeg et spørgsmål, jeg ikke lige finder svar på. Men først hele forhistorien

For 3 dage siden ( lørdag) fik min skrukhøne kyllinger. Hun havde fået 8 æg. Der var 3 levende kyllinger, 1 død ( desværre... virkede til at hinden havde været for sej), 3 æg der var uden liv( ubefrugtede) og så var der et æg, hvor jeg kunne høre kyllingen rumstere. Hønemor gik af reden dagen efter ( søndag) med de 3 kyllinger, så jeg tog ægget med ind, da jeg frygtede kyllingen derinde ellers ville dø. Efter at have googlet, hvad jeg kunne gøre uden en rugemaskine, nåede jeg frem til, at lægge ægget under en varmelampe i en skål med en fugtig klud under og over, og sørgede hele tiden for, at det ikke skulle blive for fugtigt eller for tørt, og heller ikke for koldt eller for varmt

Efter 5-6 timer kunne jeg høre pippen fra ægget

, så noget gjorde jeg jo rigtigt. Håbede bare på at holde liv i kyllingen, så jeg om aftenen, når hønemor gik på reden igen, kunne lægge ægget under hende. Det gjorde jeg og forventede at kyllingen så ville dukke op i løbet af natten eller tidlig næste morgen, da den havde lavet det første hak i skallen. Stod op igår ( mandag)før det blev lyst, så jeg kunne holde øje med, hvad der skete. Men nej... ingen kylling endnu og hønemor gik af reden med de små

. Så ægget kom med ind i skålen igen og hele dagen igår sad jeg så "fødselsvagt" ved det lille kræ. Havde næsten ikke forestillet mig, at det skulle lykkes at holde live i den, men sørme om ikke den endelig kom ud af ægget igår eftermiddags

Jeg var usikker på om varmelampen var tilpas og syntes også det var synd den lå der helt alene, så jeg tog den op i hånden og satte mig i sofaen med et tæppe over, hvor den puttede til den var tør og fin.
Nu til mine spørgsmål:
1. Når der er gået så mange dage siden hønemor fik sine kyllinger, vil hun vel ikke bare acceptere en lille ny. Hun ved jo ikke det er hendes. Kyllingen tror jo også, at jeg er dens mor, så den må da få et mindre chok, hvis den bliver sat ud til hønen. Skulle jeg gøre det, tænker jeg.... sætte den under hende i aften når det er mørkt. Mon hun så vil acceptere den i morgen tidlig? Eller gøre det mens det er lyst ved at tage hendes 3 kyllinger op i en kurv sammen med den lille ny, så den kan få lidt af deres duft og sætte dem alle ned til hende på en gang. Mon hun så tror på, at den sidste også er hendes? Frygter selvfølgelig at hun likviderer den lille

og vil helst kunne holde øje med dem.
2. Alternativet er at jeg lader kyllingen tro, at jeg er dens mor og så holder den for sig selv, men så synes jeg den skal have en legekammerat, så den ikke bliver ensom, når jeg ikke er der. Jeg vil ikke tage en af kyllingerne fra hønemor, for det synes jeg er synd for både hende og kyllingen. Mon nogen kan hjælpe mig med at finde en lille kylling på max et par dage ( Esbjerg og omegn), som kan komme og bo her? Det er nok den løsning jeg hælder mest til, da jeg ved kyllingen helt sikkert vil overleve dette.
3. Jeg har sat mad og vand ned til kyllingen, og vist den, hvor det er ved at prikke lidt i det. Jeg har set den spise, men ikke drikke. Kan de normalt selv finde ud af det eller er der noget jeg skal gøre?