Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: spørgsmål vedr. haner???  (Læst 2552 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SusanB

• Passiv bruger
spørgsmål vedr. haner???
« Dato: 16 Maj , 2009, 15:52 »
Hej alle, så er jeg igen "Spørgejørgen" og håber nogen kan gi mig lidt hjælp.
For ca 4 uger siden, fik jeg endelig min hane, har haft hønsene i næsten 1 år, 4 jersey Kæmper og 2 røde amerikanere... Hanen er en stor flot jersey kæmpe og som mange vil vide, er de jo kendt som en meget rolig race.. Inden hanen kom, var jeg vældig gode venner med hønsene, de kom løbende hver gang de så skyggen af mig, hvilket jeg jo synes er ret hyggeligt..
Men efter en uges tid i hønsegården, fik hanen lavet om på det, den eneste der kommer løbende nu er ham, og han stormer lige ind i benene på mig, og det er uanset om jeg har mad med til dem eller ej..
Han puster sig voldsomt op, og når jeg markerer overfor ham( let spark, når han rammer mig), ja så tager han da bare lige tilløb og løber ind i mig igen.. Hvordan får jeg sat ham på plads, uden at han(eller jeg)kommer til skade, han vejer jo 5-6 kg, så det er ikke ubetinget sjovt at blive løbet ned af ham... Og hvorfor er han så arrig på mig??
Et andet spørgsmål, har kun set ham træde de 2 røde høns, men jeg kan vel regne med at han også træder de sorte? Det er jo derfor jeg har fået en hane, så jeg kan få flere Jersey'er, så jeg vil da håbe at han også kan li' dem? Er det mon bare tilfældigt at han ikke har gkort det, når jeg har set det?
Hilsen Susan
Hilsen Susan
0,4 Jersey kæmper, + kyllinger i forskellige aldre

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: spørgsmål vedr. haner???
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2009, 16:17 »
Sådan en hane har jeg også haft, men det fik jeg da lavet om på  *f Ja nu er det heldig at jeg som sådan ikke har nogle naboer tæt på, for det jeg gjorde var at gale højre end ham og jagte ham med en kæp, jeg kunne ikke drømme om at slå ham, men han skulle vide det var mig der bestemte.  *d
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2009, 17:25 »
Jeg har også haft en hane, som pludselig begyndte at ryge i benene på mig. Jeg forsøgte at opdrage ham - uden held, han endte sine dage som coq-au-vin.
Pia her på forum har også haft en jersey kæmpe hane, som fik afbrudt hovedkontakten.  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #3 Dato: 16 Maj , 2009, 23:24 »
Og jeg har haft et par landhaner med det samme problem. som så også måtte lade livet- Jeg forsøgte ved den ene med Berits metode uden held
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk