Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: At lære høns at bruge forsvindingsredekasser?  (Læst 3629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
At lære høns at bruge forsvindingsredekasser?
« Dato: 02 August , 2016, 10:19 »
Hej Folkens
Jeg har desværre haft det problem de sidste par uger, at mine høns har fået smag for deres egne æg.

Jeg vil tro det startede da de fik næbene i et vindæg i hønsehuset og fik det konsumeret, siden er det gået ned ad bakke med æglægningen, indtil jeg fandt ud af at det var dem selv der spiste æggene når de var blevet lagt.. Dumme kræ.

De fodres med økologisk fuldfoder med 17,5% protein, så der bør ikke være noget fodermæssigt de mangler, så det er nok bare en dårlig vane.

Vi har nu skiftet de almindelige redekasser ud med forsvindingsreder, placeret samme sted..

Hvordan får vi dem mon så til at gå derind og lægge deres æg nu?

Indtil videre har de bare stået og kigget skeptisk på redekasserne...
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Jaarhus

• Passiv bruger
Sv: At lære høns at bruge forsvindingsredekasser?
« Svar #1 Dato: 06 August , 2016, 20:24 »
Hej da vores høns skulle lære at bruge redekasserne lagde vi et par flamingo æg i hver af dem det virkede
🐔🐣🐥

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: At lære høns at bruge forsvindingsredekasser?
« Svar #2 Dato: 07 August , 2016, 14:28 »
Forsvindingsreder  <J de er ikke til at lægge halm/hø i vel ?, så kan jeg godt forstå hønsene kikker skeptisk på disse nye anordninger.  ;D

Det er vel så bare, at håbe på, at de acceptere rederne, for det er ikke muligt at lokke dem der ind med kunstige æg.

Hel og lykke med det.