Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Små mider/lopper  (Læst 4148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dreamer81

• Passiv bruger
Små mider/lopper
« Dato: 30 Juli , 2016, 16:33 »
Et det nogle som ved hvad dette er for noget. Det kravler rundt over det hele på/i hønsehuset. Kan man evt få noget gift til at komme af med dem??? Se billede og video

https://youtu.be/RbPYCKx5gKA

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Små mider/lopper
« Svar #1 Dato: 30 Juli , 2016, 20:53 »
Blodmider og der er dæleme mange af dem, så mange at de kan føre til utrivsel og endda død, for hønsene, da de ryger på dem om natten og suger blod fra dem.
Prøv at søge på blodmider, for der vel 100 tråde om dem her på Forum.

For øvrigt er de nogle sejlivede krabater, som har trives rigtigt godt i hele det varme om tørre forår/sommer vi har haft.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 August , 2016, 10:22 »
Hvis du kan komme til det, uden at futte hønsehuset af, så er en ukrudtsbrænder rigtig effektiv til at aflive de små bæster.

De gemmer sig overalt i sprækker, hjørner og kanter og hvor de ellers kan sidde og putte sig.

Da jeg sidst havde besøg af de trælse mider, tømte jeg hønsehuset for inventar, rensede totalt ned og støvsugede (med industristøvsugeren fra værkstedet) og gav ellers alle flader i huset en tur med ukrudtsbrænderen.

Bare vær sikker på at der ikke ligger halm tilbage, det har en tendens til at bryde i brand ret nemt ;-)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline KathrineUHR

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 August , 2016, 18:05 »
Adr, sådan nogle har jeg også - har gjort hele hønsehuset rent - spulet og skrubbet med brun sæbe! Har købet Hemexcide i grovvarecentret og spredt hvor jeg kunne og plasket en opslemning på vandrette flader. Det skulle virke efter 1 døgn, så jeg venter i spænding på at de er væk i morgen !!!  >:(

Offline Dreamer81

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 August , 2016, 22:09 »
Har givet dem 2kg hemexcide. Det er overalt. Er spændt på om det virker.

Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk