Jeg havde det samme problem i vinter, med 2 af kyllingerne. Så jeg blødte det op med vand med lidt olie og pillede det af med fingrene. Min teori var og er at det måske er fordi de ikke kom ud i fugtig jord eller græs. Eller at de skal ha noget grønt. Så jeg gravede græstotter op i vinter og bar ind, (se foto i mit album)Jeg har aldrig haft problemer med det før. Og havde det heller ikke efter. Mine får startfoder iblandet hirse og vildtfuglefoder. Da det, såvidt jeg ved, indeholder gode planteolier der er godt for tarmen.
Nu bliver der måske ramaskrig vedr. vildtfuglefoderet, men det jeg har iagtaget er at mutter har 2 forskellige lyde til kyllingerne. Den ene er kom, detter er guf for små kyllinger.
Den anden er STOP bliv væk dette er ikke for børn. Og kyllingerne forstår hvad hun siger, selvom hun selv æder det. Jeg har 7-9-13 ikke haft kyllinger der er døde af uforklarlige årsager. Det er det samme hun gør ude i haven når de render rundt der, der kommer hun også med forskelligartede lyde til kyllingerne.
Ret mig bare hvis jeg tager fejl, jeg fortæller bare hvad mine erfaringer er.