Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Naboens hund har dræbt vores ænder  (Læst 10446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MarieHolmDK

• Passiv bruger
Naboens hund har dræbt vores ænder
« Dato: 15 Juni , 2016, 14:20 »
Vi hentede for nogle uger siden 14 dejlige moskusællinger og deres mor. De har fået den skønneste lille dam og et stort indhegnet område at gå i. Det har været så hyggeligt at lære dem at kende, og de har været en fantastisk tilførelse til vores dyreliv på vores lille nedlagte landejendom som også huser høns og franske vædderkaniner. I dag får jeg så på arbejde det opkald man håber aldrig at få: Naboen ringer og fortæller, at hans hund har dræbt alle ællinger og andemor. Det er simpelthen så forfærdeligt og jeg er helt i chok. Jeg sagde til ham, at vi måtte snakkes ved i aften, da jeg slet ikke kan håndtere det lige nu... De skal naturligvis erstatte dyrene, men det er jo kun økonomi... Vi må i gang med at indhegne vores 5.000kvadratmeter store grund. Det er vel også fair at bede dem om at betale halvdelen af sådan et hegn?

Offline Lilli

• Bruger
Sv: Naboens hund har dræbt vores ænder
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2016, 14:30 »
Oh skræk og gru, stakkels jer, andemor og ællinger, det er bare så sørgeligt når det sker. Det må vel være naboens ansvar at hans hund ikke kommer over til jer, og ikke modsat? men forstår godt at I gerne vil sikre jer at det ikke sker i fremtiden. Ved ikke noget om det økonomiske i sagen.
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline MarieHolmDK

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 Juni , 2016, 14:54 »
Du har fuldstændig ret i at det er naboens ansvar Lilli, så vi prøver at se om ikke de vil betale det hele. Jeg har lige været inde og læse lidt på Hundeloven, så føler mig fint rustet til en snak med naboen i aften, men det er godt nok voldsomt og forfærdelig trist!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2016, 14:58 »
Ja, det er lige det  man frygter allermest nemlig at ens dyr bliver taget eller myrdet af to eller fir-benede.
Så føler virkelig med dig. Maria.

Naboens hund har intet absolut intet at gøre på jeres grund. Så selvfølgelig skal der falde en erstatning. Derfor findes der jo også hundeforsikringer.
Men igen penge kan jo ikke få de samme dyr tilbage....... men kan dog bruges til nye dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2016, 16:36 »
Det var en trist skæbne for dine ænder. Din nabo SKAL holde sin hund inde på egen matrikel, og du er nødt til at sige til ham, at du IKKE vil acceptere at hunden nogensinde viser sig igen. Hvis han væver ved det svar kan du politianmelde ham, idet han har pligt til at holde sin hund indhegnet.

Jeg ligger selv lige pt. og kæmper med en lign. sag med en jagthund der for 2. gang på 1 år er stukket af hjemmefra og løbet 300 meter, for at slå mine høns ihjel.

Det er ikke en særlig rar situation at stå i, og jeg håber din nabo er til at tale med. Han skal selvfølgelig betale erstatning for dine ænder.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MarieHolmDK

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 Juni , 2016, 16:45 »
Tak for jeres svar og sympati. Venter på min mand kommer hjem om lidt og så følges vi over til en snak med naboen som forhåbentlig er fornuftig at tale med. Kan slet ikke forestille mig at skulle ud og købe nye ænder nu... Så det må vente til chokket har lagt sig. Har lige luftet vores egen hund og hun var helt ulykkelig over ikke at kunne se sine fine fjerede venner i indhegningen.

Offline lisaln

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Juni , 2016, 16:49 »
Det er naboens ansvar at holde hunden inde på sin egen grund - ikke ude fra din. Jeg tror ikke du kan kræve, at de betaler for indhegning af din grund. Det må derfor være op til naboen hvordan han vil forhindre hunden i at slippe ud igen (underforstået, at han naturligvis skal gøre alt hvad der er muligt for at undgå en gentagelse).

Jeg vil dog gerne bifalde, at han selv kontakter dig, og fortæller, hvad der er sket. Han må jo være indstillet på at tage ansvar for det, så måske er det fremadrettede problem ikke så stort, som det umiddelbart ser ud til. Tænker i hvert fald, at du må lade tvivlen komme ham til gode, og så starte med at tage en fornuftig og konstruktiv samtale med ham.
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline MarieHolmDK

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 15 Juni , 2016, 17:01 »
Du har ret Lisa og vi tager en fornuftig snak med dem. Selvfølgelig!

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #8 Dato: 16 Juni , 2016, 16:13 »
Hvordan gik det med naboen i aftes?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline MarieHolmDK

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 16 Juni , 2016, 18:53 »
Hej alle, vi drak en danskvand hos naboen og talte om løst og fast. De erstatter vores dyr og de er allerede i gang med at opsætte højere hegn - deres hund var sprunget over lågen... Det gik fint og vi løser
det i mindelighed. Jeg har skrevet til ham vi købte de sidste ænder af og han har heldigvis en andemor med 18 ællinger, der netop er udruget, så dem må vi gerne komme og hente.

Offline Lilli

• Bruger
« Svar #10 Dato: 16 Juni , 2016, 19:43 »
Godt at det hele bliver løst på en god måde, selvom det er en trist historie. Håber at I bliver hurtigt kendt med jeres nye familiemedlemmer, og at det aldrig kommer til at gentage sig.
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #11 Dato: 16 Juni , 2016, 19:47 »
Godt at høre, at der findes fornuftige hundeejere derude.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline lisaln

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 16 Juni , 2016, 20:54 »
Dejligt at høre :-)
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 16 Juni , 2016, 22:09 »
Super det sgu også så trist, hvis man skal "ligge i krig" med naboerne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub