Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kalk til hønsehuset  (Læst 4227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
kalk til hønsehuset
« Dato: 14 Juni , 2016, 13:52 »
Jeg skal til at gøre grundigt ren i hønsehuset. Og har nu hørt og set så meget om kalk. Hvad er det for noget kalk og hvor kan jeg købe det. Hvordan skal jeg idet hele taget gribe det an.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Bente E.

• Bruger
Sv: kalk til hønsehuset
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2016, 19:37 »
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2016, 22:41 »
tak for svar. Ja det er meget så det må kunne holde nogle år.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Dorthe S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2016, 14:32 »
Jeg har endnu ikke prøvet at kalke mit hønsehus, men har læst mig til, at hydratkalk holder utøj nede, så jeg har overvejet det længe. Jeg er ikke kyndig i kalk, så derfor spørger jeg nu. Bente er det link, som du giver, hydratkalk? Eller hjælper det også at kalke med andet slags kalk? Jeg prøver bare at finde hoved og hale i forskellig slags kalk, for dolomikalk, som bruges i haven er jo noget andet.
Håber du bærer over med min uvidenhed, og undskyld Gerda, at jeg hopper ind i din tråd.
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2016, 14:34 »
Det er bare fint for jeg lærer også noget af det