Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: salg af hane  (Læst 5533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
salg af hane
« Dato: 08 Juni , 2016, 15:23 »
Der var jeg vel nok heldig. Slipper for at svinge øksen. Har lige talt med min veninde og hun spurgte hvad jeg ville gøre hvis der var en hane imellem mine barnevelder. Så spurgte hun om ikke jeg var interesseret i at sælge for de ville gerne have lidt nyt blod indover. Men hvad koster sådan en fætter lad os bare sige 10 uger. Er det ikke en passende alder. Eller hvad mener i derude.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: salg af hane
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2016, 19:03 »
Det er svært at sige en pris. Jeg ville nok tage en hundrekroneseddel, men der er andre ting der kan fastsætte prisen, fx hvis det er en superstamme, så skal prisen måske være højere.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2016, 19:13 »
Ok men nu er det jo min veninde så det skal ikke gå så galt. Men jeg havde absolut ingen ide om hvor prisniveauet lå
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 08 Juni , 2016, 22:49 »
Jeg tager 70 kr for en kønsbestemt og varmefri hanekylling, og 100 kr, når de er over 3 mdr. Mange synes det er for meget, men jeg har det synspunkt, at hvis jeg skal ud og købe en stor fornuftig opdrættet hanekylling i supermarkedet, så koster den også der omkring, og hvis folk ikke vil gi det, så kan han lige så godt komme i min fryser.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 09 Juni , 2016, 08:01 »
Tak for svar. Nu har jeg en ide om hvor prisniveauet ligger for en barnevelder.

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 10 Juni , 2016, 07:29 »
Vi sætter prisen er kg. For økologisk kylling er det 90kr/kg slagtevægt. Så hvis vi skal sælge en hanekylling til videre avl så er det omkring 100-150 kr afhængig af størrelse. Sååå de fleste ryger i egen fryser istedet for ;-)
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster