Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Svag gæsling  (Læst 2691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisaln

• Passiv bruger
Svag gæsling
« Dato: 01 Juni , 2016, 16:33 »
Hejsa.

Vi har en gås, som tilsyneladende ikke er for smart. Hun fik kun én gæsling ud af sine æg, men valgte at ruge videre i stedet for at tage den lille med ud, hvor den kunne få mad og vand.

I går fandt vi den derfor lige uden for reden - liggende på ryggen, kold og afkræftet.
Efter en halv times tid under min trøje, begyndte den at live lidt op, og den har fået både vand og lidt startfoder (til kyllinger), som jeg har opblødt i vand og knust til en pasta.

Den har det meget bedre, men den kan ikke rigtig finde ud af at spise foderpillerne, så mit spørgsmål er, om der er noget andet, der kunne være rigtig godt at fodre med til sådan en lille fyr?

Mvh. Lisa
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Gåsepigen

• Bruger
Sv: Svag gæsling
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2016, 10:07 »
Min opdrætter starter sine nyklækkede gæslinger på en omgang kogt, hakket æggeblomme/røræg. Jeg har ikke selv erfaringer med det, for faster Anna ville ikke have det.

Gæslinger generelt ikke interesserede i våd mad, så prøv at drysse lidt tørt startfoder ud til den lille. Det hjælper også tit at pikke med fingeren ved foderet og snakke med luftig, høj "babystemme" for at simulere lokkende gåsemor.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline lisaln

• Passiv bruger
Sv: Svag gæsling
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2016, 16:42 »
Mange tak. Jeg vil prøve med æggeblommen :-)
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess