Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns taget af ?(ræv eller hund) i nat  (Læst 5774 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jaroel

• Bruger
Høns taget af ?(ræv eller hund) i nat
« Dato: 19 Maj , 2016, 10:42 »
Vores høns er blevet taget af et eller andet dyr i nat. Først har den hoppet over den ydre hønsegård med et hegn på 1,2 m, derefter er den kommet over hegnet på 2 meter i den indre hønsegård, hegnet her er nedgravet  og det er intet tegn på gennembrud. Derefter er den brudt igennem en metalhønselem. Den har taget fire høns(alle) med. Man kan se den er kravlet ud i hjørnet ag hønsegården.

Kan det være en ræv eller er det en hund?
« Senest Redigeret: 19 Maj , 2016, 10:45 Fra jaroel »

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høns taget af ?(ræv eller hund) i nat
« Svar #1 Dato: 19 Maj , 2016, 11:41 »
Jeg vil gætte på en ræv. De kan forcere næsten hvad som helst når de har sultne hvalpe.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 19 Maj , 2016, 11:47 »
øv hvor surt. Jeg har for det samme lagt trådnet over hønsegården. Det lader til at mikkel ræv er svær at hamle op med. og bunden har jeg lagt rio net. Men derfor er jeg stadigvæk bange for at det også bliver min tur en dag.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline jaroel

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 Maj , 2016, 12:16 »
Ja det er nok ræven, jeg synes faktisk at det lugter lidt af ræv i hønsegården. Jeg må have hegn ovenover, og evt et elhegn er der nogen der han sige noget om hvordan et elhegn skal placeres for max effekt?

vh Jakob

Offline lil-jan

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Maj , 2016, 12:50 »
Det lyder underligt at en ræv forcerer 2 høje hegn og en metalhønselem. Det lyder også underligt at den tager alle 4 høns med, for den kan jo kun have en høne i munden af gangen. Den skal i så fald løbe tur/retur 4 gange. Er en ræv mon så klog, at den husker at der høns tilbage hvor den hentede den første. Kan det være mennesker?
4 rir høner, 1 spidstop appenzeller høne, 2 mix høner, 1 gammel udslidt hane, 1 mix ung hane og 1 tværstribet wyandot unghane.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 19 Maj , 2016, 13:19 »
Det kan en ræv sagtens huske, og den kommer ofte tilbage til samme sted, hvis den tidligere har haft heldet med sig.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 19 Maj , 2016, 13:42 »
Ja det er nok ræven, jeg synes faktisk at det lugter lidt af ræv i hønsegården. Jeg må have hegn ovenover, og evt et elhegn er der nogen der han sige noget om hvordan et elhegn skal placeres for max effekt?
Ca. 15 cm over jorden, og hæng noget kød i tråden de første par dage, evt. en død daggammel kylling (kan købes frosne hos dyrhandlere). Et overdækningsnet er en god ting. Jeg har fået lavet mine på specialmål hos en fiskegarnsfabrik. Stærke sager der holder i årevis, og det koster ikke så meget. En god invistering.
Venlig hilsen Tanja

Offline jaroel

• Bruger
« Svar #7 Dato: 19 Maj , 2016, 15:00 »
Ca. 15 cm over jorden, og hæng noget kød i tråden de første par dage, evt. en død daggammel kylling (kan købes frosne hos dyrhandlere). Et overdækningsnet er en god ting. Jeg har fået lavet mine på specialmål hos en fiskegarnsfabrik. Stærke sager der holder i årevis, og det koster ikke så meget. En god invistering.

Jeg ser hvad jeg kan finde at lægge over den lille hønsegård, og så tror jeg at jeg vil se om jeg kan finde et elhegn at sætte omkring begge hønsegårde.

Vi skal jo have høns igen, men det er hverken sjovt for hønsene eller os at de bliver ædt, så jeg vil sikre dem bedre før jeg får nye.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 19 Maj , 2016, 16:30 »
God idé. Spørg endelig, hvis vi kan hjælpe med råd.
Venlig hilsen Tanja