Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kæmpe æg  (Læst 3610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Vesterby

• Passiv bruger
kæmpe æg
« Dato: 14 Maj , 2016, 17:01 »
Hej
Jeg har samlet æg ind i dag, og blev noget overrasket over at finde et æg på 125 g. Jeg har tidligere fået æg på 86 g, men normalt ligger de mellem 60 og 78 g. Hvor store kan æg lagt af almindelig høns blive?
Venlig hilsen
Lene Vesterby

Offline Bente E.

• Bruger
Sv: kæmpe æg
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2016, 17:17 »
Det er jo fantastisk når det sker. 'Min' personlige rekord er vist 93 gram - ikke nær så stort som dit, men dog et pænt æg.

Høns gør somme tider sjove ting med æggene - jeg har en gang fået et almindeligt æg med et mini-æg inden i, og en anden gang et æg, der vejede 11 gram og var nærmest kuglerundt. Det sidste indeholdt kun hvide og en lille prik af et eller andet, muligvis et fremmedlegeme.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tollund

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2016, 20:40 »
Hold da op et kæmpe æg. Jeg troede jeg havde et at de store æg da jeg fik et på 103g  for et par dage siden.

Offline Lene Vesterby

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Maj , 2016, 20:48 »
Hej
103 g, det er da også stort. Jeg synes det var et stort æg, da jeg fik et på 86 g, men dette er simpelthen enormt.
Venlig hilsen
Lene Vesterby

Offline thor

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2016, 09:19 »
Det er kun sket to gange, at jeg har fået æg på 123g (næsten som en cylinder). Tror nok at det var sussex/maran blandingerne, som der engang imellem lever store æg på ca 80 til 100 gram og sjældent støre en 110gram.
Hilsen
Thor
0,16,4 blandings høns
0,2 susex
1,3 Maran
1,3,3moskusænder