Hej alle sammen
To af mine høns har været forkølede en uges tid nu og efter at have læst herinde osv kontaktede jeg dyrlægen, podede dem og har så fået antibiotika til dem i går. Jeg har fået noget som skal blandes i drikkevandet i 6 dage.
Nu startede jeg først behandlingen i går formiddag, men synes endnu ikke der er den store bedring, måske lidt hos den ene som ikke er ligeså hårdt ramt som den anden.
Jeg har læst at en høne drikker ca 200ml pr dag, det gør vist ingen af mine, ej heller når de ikke er syge, så jeg har forsøgt mig med at give dem lidt ned i næbet med en sprøjte, kan også se de drikker lidt selv indimellem. Men for det meste sidder de bare og sover.
Jer der har fået antibiotika til jeres høns, hvor længe er der gået før I så bedring og er der nogen der IKKE har oplevet bedring trods behandling?
Min bekymring går egentlig mest på om de nu også får nok medicin, fordi kuren "kun" er på 6 dage og de langt fra drikker portionen op (2 liter pr dag til 6 dværghøns, hvoraf jeg smider over halvdelen ud igen)
Måske bekymrer jeg mig bare for meget 🙈 jeg vil bare så gerne have de får det bedre de små gokker