Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingemoder  (Læst 11864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
kyllingemoder
« Dato: 09 Maj , 2016, 17:13 »
jahu grib mig, jeg springer igennem taget nu af bare lykke. Det er lykkedes mig at blive kyllingemoder til foreløbig 1 barnevelder. Det var 4. forsøg
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: kyllingemoder
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2016, 18:59 »
Stort tillykke :) det var dejligt. Hvor mange kan der komme i alt?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2016, 20:07 »
Tak skal du have. Jeg har 9 æg i og det skal siges at det er dag 23 så jeg havde forlængst opgivet håbet. Til morgen da jeg kom ned kunne jeg høre noget pip og siger til min mand hvad var det. Det er fjernsynet zu kan høre sagde han. Da jeg så kiggede til dem havde det ene æg vendt sig. Og så pippede det igen. Jeg siger dig mit hjerte var ved at hoppe et slag over og så kunne jeg se der var pikket. Og det bedste jeg så hele klækningen og har taget det op med video. De 3 første gange hvor det ikke gik tror jeg simpelthen æggene har været for dårlige.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #3 Dato: 10 Maj , 2016, 09:46 »
Så er der 2 kyllinger. Det er også en barnevelder.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #4 Dato: 10 Maj , 2016, 17:08 »
Hvor dejligt :) så er de i det mindste to til at holde hinanden med selskab.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #5 Dato: 10 Maj , 2016, 19:40 »
Her i eftermiddag var nr 3 på vej ud og har lavet et rigtig stort hul men pludselig skete der ikke mere. Så den kunne åbenbart ikke klare strabadserne. Men vi er jo også på dag 24 så jeg har fundet ud af at tålmodighed er en dyd

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #6 Dato: 10 Maj , 2016, 20:04 »
De kan jo godt holde pauser i klækningen på op til et døgn, så måske er der en chance.

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 10 Maj , 2016, 21:56 »
Tillykke  /o :) det er da super dejligt!
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #8 Dato: 10 Maj , 2016, 22:09 »
tak skal du have. Jeg er også fuldstændig oppe at køre, tænk det lykkedes også for mig.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #9 Dato: 11 Maj , 2016, 08:14 »
Tillykke! Man er solgt, når man har ønsket og ventet så meget :-) Barneveldere er de sødeste kyller som små og bliver nogle skrækkelige (men søde) øgler at se på en overgang - og de er længe om at vokse helt til og få det ultrasmukke udseende med de fine randede fjer. Der er SÅ meget at glæde sig til.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #10 Dato: 11 Maj , 2016, 08:22 »
tak skal du have. Der ca 12 timer imellem dem men sjovt at se den forskel der er. Den første virker meget stor i forhold til nr. 2. Og den første har fine aftegnede kanter og nr. 2 kan man ikke rigtig se noget. Men de bæster så små som de er slås de allerede.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #11 Dato: 12 Maj , 2016, 06:43 »
Så har jeg fået nr. 3 også en barnevelder. Den kom i går eftermiddags. Men jeg måtte ind og lege jordemoder for den var klæbet helt fast og havde arbejdet helt fra morgenstunden uden at komme videre. Dagen i forvejen var der en som døde også fordi den var klæbet fast. Og da tror jeg godt jeg kunne have reddet den hvis jeg havze været mere modig. Men den her ser uz til at have det godt.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #12 Dato: 12 Maj , 2016, 07:04 »
Det kunne tyde på at de har haft det for tørt under klækningen. Hvordan har fugtigheden været i maskinen?

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #13 Dato: 12 Maj , 2016, 07:45 »
det er jo lige netop der jeg tror min store udfordring er. For da jeg startede tilbage i februar tror jeg nok jeg havde for meget fugt. Så var der et par stykker som sagde jeg skulle tørruge, det var meget bedre. Og med hensyn til de hygrometer så kører de som vinden blæser så jeg har ikke vidst præsist hvor jeg stod. Jeg har eller et fint haar-hygrometer som jeg kalibrerer af og til men er forskelllig hvergang. Jeg har så gjort det med det sidste hold som efter planen skal klække i weekenden at jeg har sat beholdere med vand op omkring maskinen og så ikke noget inde i maskinen. Nu må vi se hvordan det går. Al begyndelse er svær.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #14 Dato: 12 Maj , 2016, 09:10 »
hej Raziel jeg ser lige nu at du skriver under klækningen. Jeg troede det var de første 18 dage det var galt med. Men det er det måske ikke. Jeg forstår det som de sidste 3 dage at der ikke har været nok fugt, er det rigtig forstået