Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus vindfang  (Læst 4689 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline EmilLarsen

• Passiv bruger
Hønsehus vindfang
« Dato: 30 Marts , 2016, 22:17 »
Hej med jer.

Jeg står i den kedelige situation, at en af mine fem nyerhvervede høns er død. Den havde slim omkring næbbet og øjnene, så jeg tror den døde af forkølelse. Jeg har mistanke om, at døden skyldes at det blæser ind ad indgangen til hønsehuset, og jeg vil derfor have lavet et vindfang. Her var det jeg håbede, at jeg kunne få lidt inspiration blandt jer til et vindfang, og altså ikke en låge som kræver at jeg lukker hønsene ud og ind hver dag.
Håber i har nogle gode inputs.

Hønsehuset kan i se her:
https://www.dropbox.com/sh/noydhw23ljshnwh/AAB6jf5FY1gWk_fwYqiuKLOpa?dl=0

Vh. Emil Larsen
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2016, 22:25 Fra EmilLarsen »

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hønsehus vindfang
« Svar #1 Dato: 31 Marts , 2016, 08:31 »
Hvis det var mig ville jeg nu alligevel lukke hønsene inde hver aften for at undgå rovdyr. Men hvis hvis du ikke vil det, så er det vel et spørgsmål om at lave en L formet indgang og vende åbningen væk fra den retning hvor det blæser mest.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline EmilLarsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Marts , 2016, 11:07 »
Hej og tak for svar. Men er det nok blot at lave en L formet indgang? Vinden kan vel stadig komme ind? Rovdyr er jeg ikke så bekymret for, da jeg bor inde i byen :-).

Offline renepaulsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 31 Marts , 2016, 13:21 »
Der er stadig mår i byen. En forbipasserende løs hund kan også bryde ind. Og ræve kommer efterhånden også oftere ind i byen. Især hvis man bor i udkanten af byen.
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Gok

• Bruger
« Svar #4 Dato: 31 Marts , 2016, 18:28 »
Der er ikke så meget andet at gøre end vindfanget. Hvis du laver en "entre" som går f. eks. 50 cm. til venstre, og flytter hønsestigen derhen, så kan du til venstre for hønsestigen montere en "væg", som går f. eks 50 cm ud fra husets væg. Den vil så bryde den vind, som kommer fra venstre.
Du kan evt. lave forsiden af "entreen" i gennemsigtigt materiale.